English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Zacusca, Piata nationala

Descarca Romania - Zacusca, Piata nationala

Extrem de populara printre romani, zacusca este astazi listata in toate lanturile de retail. Si totusi, o eventuala nominalizare a principalelor branduri poate pune in dificultate chiar si un cumparator avizat. Un paradox, perfect explicabil, in conditiile in care categoria nu este sub presiunea brandurilor internationale. Asadar, suficient loc de manevra pentru producatorii autohtoni si, mai ales, pentru brandurile private.

In 2011, anul inceperii acestei analize, piata nationala numara, atentie!, un singur articol sub brand privat. Performanta, daca putem sa o numim asa, apartinea Carrefour, articolul fiind dezvoltat sub brandul Carrefour Selection. O pozitionare strategica, sub un brand cu evidenta pozitionare premium, Carrefour urmarind astfel promovarea produselor romanesti. Timpul, dar si evolutia pietei, a schimbat strategia retailerului, Carrefour Selection fiind inchis ulterior in fata producatorilor romani.

Pasul facut atunci de Carrefour nu a trecut neobservat. In definitiv brandurile private sunt cele care au perfectionat fenomenul me-too. A urmat o adevarata explozie de retete sub branduri private, lanturile internationale incercand aici strategii dintre cele mai diverse, de la entry level si pana la premium. Goana dupa cel mai mic pret, in detrimentul calitatii, a fost urmata de o perioada de stabilitate, retailerii revenind cu o mai mare atentie pentru detalii asupra retetelor initiale. A crescut procentul de vinete, s-a redus gramajul la ulei si zahar. Chiar si asa, lanturile de retail nu au renuntat definitiv la parghiile profitabilitatii. Intalnim in continuare pasta de tomate – probabil sosita pe relatia China – la fel cum intalnim zahar si sare. Ba unii mai „isteti” au considerat ca pot adauga pe langa vinete si gogosari si piure de cartofi. Asta asa, ca pentru liant, in locul omniprezentului amidon.

 

Lucrarea „Romania – Zacusca, Piata nationala” reprezinta o ampla radiografie a pietei, structurata in trei mari capitole. Primul, include produsele sub brand privat. Toate, indiferent de perioada in care acestea au fost active. Nu sunt omise nici schimbarile de reteta sau de design. Pentru fiecare canal in parte exista un benchmark alaturi de o analiza SWOT, elemente de lucru extrem de utile in stabilirea viitoarelor strategii. Partea a doua este alocata inovatiilor. Am adunat aici retete inspirate din traditiile zonale, produse de firme mici, ce respecta tehnologiile vechi de fabricatie. Multe dintre ele sunt produse cu mare valoare adaugate, neglijate poate pe nedrept de retailul modern. In fine, al treilea capitol, prezinta toate articolele brand de producator active din retailul modern.

In partea sa finala, analiza contine si cateva anexe: prima prezinta in detaliu toate articolele brand privat, atat pe cele active cat si cele delistate. Pentru fiecare in parte am creat cate o fisa, pe care sunt trecute detaliile produsului dar si reteta acestuia. Totul insotit de fotografii detaliate, astfel incat orice informatie omisa sa poata fi gasita ulterior, cu usurinta. A doua anexa, cuprinde articolele tip ready-meal, existente astazi in retailul modern. Nu sunt multe dar nici nu pot fi neglijate. Segmentul este in crestere, pe fondul unui comportament de consum pornit din criza acuta de timp a omului modern. Pe langa cele cateva branduri de producator, acolo unde spatiul de vitrina frigorifica permite, intalnim chiar si branduri private.

 

Lucrarea „Romania – Zacusca, Piata nationala” este rodul unei monitorizari periodice a categoriei, fiind inceputa in 2011 de un colectiv al firmei de analiza Sales Consulting in colaborare cu brandprivat.ro Actualizata la zi, lucrarea cuprinde monitorizarea tuturor lanturilor internationale de retail care au activat sau activeaza inca pe piata romaneasca:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros;

 

Pret: 2237 lei (TVA inclus).

Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro 

 


Toate studiile