English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Piata laptelui UHT

Descarca Romania - Piata laptelui UHT

Extrem de dinamica, piata nationala a laptelui UHT se afla sub continua presiune venita din partea importurilor. Laptele produs in tarile vecine doboara bariere de pret facand aproape inutila orice reactie din partea producatorilor romani. Pe segmentul brandurilor private, batalia pare castigata definitiv de importuri, dovada ca solutia primului pret ramane o optiune importanta pentru orice retailer. Nici pe brandurile de producator lucrurile nu stau prea bine. Friesland produce (si) in Ungaria, sustinand astfel indirect economia din tara vecina. Modelul brandurilor de distribuitor incepe sa castige si el teren, existand fabrici autohtone care imbuteliaza acelasi lapte sub doua sau trei branduri diferite. Ramane de vazut daca aceste aparitii vor reusi sa detroneze in timp branduri puternice precum LaDorna sau Fulga.

 

Lucrarea „Romania - Piata laptelui UHT" prezinta o imagine ampla a categoriei, fiind analizate aici nu doar brandurile private dezvoltate de lanturile autohtone ci si brandurile de producator si strategiile ce stau in spatele acestora. Trendul ascendent pe care se afla brandurile de distribuitor, solutie secundara considerata salvatoare chiar si de companiile producatoare, ne-a determinat sa le includem si pe acestea in analiza. Intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat prezenta acestora s-ar putea sa conteze chiar daca acum, categoria pare a fi impartita egal intre brandurile de producator si cele private. Este insa un echilibru fragil ce poate fi oricand rupt. Pentru ca in definitiv forta brandurilor private ramane o arma ce nu trebuie desconsiderata.

 

„Romania - Piata laptelui UHT" este o lucrare structurata in cinci mari capitole, ce vizeaza practic intreaga piata nationala, pornind de la datele anului 2009. Dealtfel, lucrarea este deschisa cu radiografia pietei romanesti din 2009, fiind punctata prin grafice si tabele structura intregii categorii. Statisticile vizeaza clasificarea articolelor functie de criterii dintre cele mai diverse, de la tara de provenienta si pana la pozitionarea prin pret a brandurilor private in raport cu  brandurile nationale.

Un capitol distinct este rezervat inovatiilor existente in piata, multe lansate chiar de brandurile private. Indrazneala unor retaileri si deschiderea lor fata de produse noi, aparent de nisa, a dus in timp la formarea unor obiceiuri de consum. Laptele UHT fara lactoza este astazi o sub-categoria distincta, la fel si laptele UHT produs al agriculturii ecologice. Procesul de educare a consumatorilor nu se opreste doar la articole noi. Inovatii gasim si pe partea de ambalaje, certificarea FSC (Forest Stewardship Council) fiind cea mai evidenta dovada.

Pe o piata extrem de dinamica si mereu sub presiunea importurilor, strategiile jucatorilor prezenti au o importanta aparte, fiecare in parte putand influenta nu doar rezultatele momentului ci si industrii conexe. Vorbim nu doar de strategiile companiilor producatoare ci si de cele ale lanturilor de retail. Pentru ca in definitiv expansiunea brandurilor private are efecte dintre cele mai diverse, dela exclusivitate absoluta la diferentiere bazata pe diversificare sortimentala. Din toata aceasta ecuatie nu lipsesc ambalarile exclusive sau brandurile de distribuitor, formule tot mai agreate de companiile prezente. Toate acestea le puteti regasi incluse in capitolul III, capitol in care am mai inclus strategia ambalarii pe terte piete si, in premiera, brandurile private produse de companii autohtone pentru terte piete.

Cifrele revin in partea de final a lucrarii, avand rezervat un capitol intreg. Radiografia categoriei, actualizata la zi, prezinta nu doar situatia momentului ci si evolutia pietei nationale din ultimii ani. Ce s-a schimbat si ce a nu a functionat? Unde s-a gresit sau ce oportunitati mai exista astazi neexploatate suficient? Sunt doar cateva dintre intrebarile ce isi gasesc raspuns in finalul analizei.

 

Lucrarea „Romania - Piata laptelui UHT" este completata cu cinci anexe, menite sa asigure o imagine clara si completa asupra evolutiei categoriei:

Anexa IArticole active; Sortimentatia listata la nivel national; detalii tehnice despre fiecare articol in parte si pretul de raft;

Anexa IIArticole sub brand privat; Anexa contine 20 de pagini, in cuprinsul ei fiind prezentata evolutia sortimentatiei de brand privat pentru fiecare lant de retail in parte.

Anexa IIIArticole brand privat delistate; Sunt incluse aici toate articolele care au disparut de pe rafturile marilor magazine. Pentru fiecare articol in parte exista, pe langa fotografie si datele produsului si perioada in care acesta a fost activ.

Anexa IVArticole listate la nivel regional; Pe structura din anexa III sunt prezentate articolele cu acoperire regionala.

Anexa VActiuni de marketing; Sunt incluse aici promotiile incrucisate sau promotiile de trade derulate de retaileri pe brandurile proprii incepand din anul 2009;

 

 

Lucrarea „Romania - Piata laptelui UHT" este o baza completa de date, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.

 

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in decembrie 2009 si actualizata la zi, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi din retailul modern:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros;

In retailul traditional au fost monitorizate urmatoarele lanturi locale si/sau regionale:

  • Supermarket: Adivin (Constanta), Alfa-Beta (Constanta), CBA (Transilvania), Oncos (Cluj Napoca), Europan (Salaj), Paco Supermarket (Vrancea), Zanfir (Vrancea), Unicarm (Transilvania), Succes (Oltenia&Muntenia), Annabella (Valcea), Merkur (Covasna-Harghita), Issa Supermarket (Bucuresti).

 

 

Pret: 1950 lei (TVA inclus).

Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro 

 

 

 

 


Toate studiile