Cine nu isi aminteste de celebrele conserve de ciuperci MaLing? Importat din China, in primii ani dupa revolutie, brandul a devenit un adevarat etalon al pietei, pastrandu-si ani la rand aproape acelasi nivel de pret, in ciuda inflatiei galopante si a cresterii pretului combustibililor. Cum a fost posibila o astfel de performanta? Reusita nu se afla doar in pretul extrem de mic provenit din indepartata China cat mai degraba in segmentul gri al pietei, de cele mai multe ori sub limita legii, prin eludarea taxelor vamale. Partea buna a acestei constante de pret a reprezentat-o formarea unui obicei de consum, conservele de ciuperci fiind astazi nelipsite din sortimentatia lanturilor de retail. Un al doilea element al cresterii categoriei il reprezinta slaba prezenta a unor branduri internationale, asociata si cu inexistenta unor bugete de marketing dedicate. Iata asadar scenariul perfect pentru ascensiunea brandurilor private, intr-o competitie a diferentierii fata de concurenta.
Categoria, asa cum se prezinta astazi, este dezvoltata pe ciupercile champignons, devenite motor de crestere dar si generatoare de marja. Avem entry level si avem si mainstream. Premium? Bio? Deocamdata nu, dar asta nu exclude oportunitatea ramasa neacoperita.
Lucrarea „Romania – Piata conservelor de ciuperci sub brand privat” prezinta imaginea completa si la zi a categoriei, fiind incluse aici toate articolele existente in retailul modern. Gruparea acestora s-a facut in functie de lanturile de retail, fiecarui articol fiindu-i dedicata o prezentare detaliata, insotita de fotografii. Observatii si concluzii insotesc fiecare retailer, astfel incat imaginea finala sa scoata in evidenta nu doar eventuale oportunitati ci si punctele slabe existente. Intr-o sectiune aparte sunt incluse schimbarile operate in sortimentatia de brand privat a fiecarui retailer, fiind monitorizate aici atat articolele delistate cat si schimbarile de ambalaj operate in ultimii trei ani. Lucrarea se incheie cu analiza SWOT a categoriei, analiza menita sa stea la baza unor viitoare strategii pe termen mediu si lung.
Inceputa in ianuarie 2012, lucrarea „Romania – Piata conservelor de ciuperci sub brand privat” este o baza completa de date a ultimilor ani, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat tuturor factorilor de decizie din retail dar si celor care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.
Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in ianuarie 2012, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:
Pret: 849 lei (TVA inclus).
Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro