English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Piata chefir, sana si lapte batut

Descarca Romania - Piata chefir, sana si lapte batut

Pornita de la stadiul de nisa, categoria s-a dezvoltat intr-un ritm alert in ultimii ani, castigand incet dar sigur in cote de piata. Un trend care se va mentine si in urmatorii ani, dovada prognozele extrem de optimiste pe termen mediu si lung. Evolutia dinamica a categoriei isi trage radacinile si din proiectele de brand privat dezvoltate de catre retaileri. Practic, majoritatea lanturilor internationale de retail prezente astazi in Romania si-au lansat articole sub branduri private, functie si de propriile strategii comerciale. Un model care a fost preluat in timp si de companiile internationale ce si-au inclus astfel de articole in sortimentatie.

 

Lucrarea „Romania - Piata chefir, sana si lapte batut" prezinta o imagine ampla a categoriei, fiind analizate aici nu doar brandurile private ci si brandurile de producator si strategiile ce stau in spatele acestora. Motorul de crestere il reprezinta insa brandurile private, majoritatea articolelor fiind produse de companii autohtone. Oportunitatea deschisa in fata companiilor romanesti a dus la o concentrare a pietei, in mana catorva companii producatoare. Asistam la o aparenta incarcare a acestora, dovada si numarul mare de articole aflate astazi in lanturile de retail. Momentul poate echivala cu un inceput de schimbare in raportul de forte existent in piata si implicit cu aparitia unor viitori lideri. Pe de alta parte, ultimele luni au consemnat o schimbare in strategia lanturilor de retail, cu o inclinare clara spre repozitionarea categoriei. Se tinde spre valoare adaugata ca principala sursa de diferentiere in fata competitiei dar si ca un viitor motor in generarea profitabilitatii. Jocurile nu sunt insa facute si oportunitati exista in continuare. Vor reusi oare, producatori si retaileri deopotriva sa le identifice si mai ales sa isi adapteze strategiile viitoare functie de acestea? 

 

„Romania - Piata chefir, sana si lapte batut" este o lucrare ce vizeaza intreaga piata nationala, structurata in patru mari capitole. 

Prima parte este dedicata articolelor sub brand privat, acestea fiind prezentate in detaliu, clasificate pe branduri si lanturi de retail. Ca o particularitate, monitorizarea nu vizeaza doar retailul modern ci include si lanturi regionale ce si-au dezvoltat strategii proprii de brand privat. Fiecare articol este prezentat cu detalii despre gramaj, ambalare sau reteta, avand asociata si fotografia aferenta. Nu in ultimul rand, pentru fiecare lant de retail sunt analizate strategiile folosite, intr-o incercare de identificare a oportunitatilor de piata.

Partea a doua a lucrarii contine analiza datelor de piata colectate. Centralizarea acestora s-a facut pe criterii diverse, functie de producatori, retete, ambalari, gramaje sau branduri. Analiza datelor este insotita de grafice si tabele menite sa usureze interpretarea acestora.

Lucrarea continua cu un capitol aparte, dedicat brandurilor de producator. Sunt prezentate aici strategiile de vanzari si de marketing ale marilor companii producatoare, pentru intreaga piata nationala. Tot aici, in premiera, sunt incluse articole sub brandurile unor producatori locali, listate la nivel regional, in retele locale sau in retailul modern. Departe de a fi o simpla pata de culoare, prezenta acestora duce la o binevenita diversificare si nu in ultimul rand deschide noi oportunitati in fata companiilor mici.

Analiza se incheie cu un subcapitol special, menit sa traga concluzii pentru intreaga categorie si sa identifice totodata oportunitatile existente la nivel national, prin prisma strategiilor folosite de retaileri si producatori deopotriva.

In partea de anexe, cititorul poate gasi o prezentare a articolelor brand privat ce au fost delistate sau au suferit diferite schimbari de reteta, ambalaj sau producator.

 

 

Lucrarea „Romania - Piata chefir, sana si lapte batut" este o baza completa de date, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.

 

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in decembrie 2011, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros;
  • Retele locale: CBA, Luca, Merkur, Unicarm;

 

 

 

Nota: Pretul 1250 lei (TVA inclus).

Lucrarea se poate comanda pe adresa office@brandprivat.ro livrarea urmand a fi facuta prin curier, in maxim 48 de ore de la confirmarea platii. 

 

 

 

 


Toate studiile