Categoria bauturilor carbogazoase poate fi considerata o adevarata mina de aur, prin multitudinea oportunitatilor existente aici. Dupa aproape 15 ani de la aparitia primelor branduri private, dominatia entry level incepe sa paleasca. Ce ce era o arma de temut in mana retailerilor se intoarce acum impotriva lor, lasandu-i practic descoperiti in fata brandurilor internationale. Si asta deoarece, ani la rand, intr-o sincronizare aproape suspecta, lanturile de retail s-au axat pe pret, renuntand in mod deliberat la dezvoltarea unor branduri mainstream. O strategie care lasa practic a dat unda verde brandurilor internationale.
De ce au renuntat retailerii atat de usor la propria lor arma? Pentru ca un brand mainstream poate fi considerat oricand o arma redutabila atunci cand ai cu adevarat o strategie viabila si vrei sa te diferentiezi fata de concurenta. Raspunsul poate veni din analiza strategiilor respectivelor lanturi internationale. O analiza corecta ne obliga sa punem in balanta si bugetele considerabile de marketing aruncate in joc de multinationale. Ceea ce nu face decat sa ingreuneze decizia retailului. Bugete sau branduri private? Eterna dilema a buyerului pus astfel sa aleaga intre un rezultat de moment si o eventuala reusita (in timp) a propriului brand. Nu este asadar de mirare ca piata este astazi dominata de brandurile internationale, ce obtin aici nestingherite profituri considerabile.
Structurata in trei parti, lucrarea prezinta o ampla analiza a categoriei bauturilor carbogazoase sub brand privat existente pe piata romaneasca, fiind incluse totodata si brandurile exclusive ca parte a strategiei lanturilor de retail.
In prima parte, analiza trece practic in revista toate articolele active existente in piata la momentul actual, atat sub branduri private cat si sub branduri eclusive. Descrierea fiecarui articol este insotita de fotografia produsului, impreuna cu detalii despre arome, ambalari si preturi. La fiecare lant de retail sunt prezentate concluzii asupra strategiei existente, fiind semnalate totodata si eventualele oportunitati.
Cea de-a doua parte a lucrarii contine centralizarea articolelor functie de branduri, arome si ambalari, totul fiind prezentat prin grafice si tabele.
Ultima parte, prezinta detaliat articolele delistate sau inlocuite in ultimii ani.
Lucrarea „Romania - Piata bauturilor carbogazoase sub brand privat" reuneste in peste 100 de slideuri observatii de piata culese pe parcursul ultimilor ani, fiind un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail si din productia, importul sau distributia bauturilor carbogazoase.
Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in ianuarie 2012 si actualizata a zi, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:
Pret: 1350 lei (TVA inclus).
Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro