English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Canalul supermarket

Descarca Romania - Canalul supermarket

Supermarketul ramane primul format de magazin modern intrat pe piata romaneasca, in mai 1995, odata cu deschiderea primului magazin Mega Image. Un an mai tarziu, in iulie, cand Metro inaugura primul magazin de tip cash&carry, reteaua Mega Image avea deja doua unitati operationale, ambele in capitala. Abia in 1999 consemnam alte doua intrari de marca, sub bannerele Billa si Gima. In acelasi an, Billa bifeaza si primul magazin din afara capitalei, prin deschiderea supermarketului de la Constanta. Nici vorba asadar de zeci de deschideri pe banda rulanta, sau de acoperire nationala. Dominat de magazine traditionale si, pe alocuri de retele locale, unele ajunse chiar la o maturitate relativa, comertul romanesc incerca incet sa isi construiasca o imagine noua.

Transformarea sa a fost intrat intr-un con de umbra odata cu aparitia primelor hypermarketuri, devenite brusc puncte de maxima atractie. A fost o perioada in care retelele locale au prosperat, devenind jucatori puternici pe o piata in formare. Univers'all, Trident, Primavara, Ethos sau Mara sunt doar cateva exemple de retele ce si-au construit in timp un nume in comertul romanesc, fiind nu de putine ori superioare lanturilor internationale.

In ciuda oportunitatilor enorme de piata, supermarketul a revenit in prim plan abia in ultimii ani, ajutat partial si de contextul economic. Criza economica si-a spus cuvantul iar formatul a fost de departe cel mai afectat. Au aparut jucatori noi, dar mult mai multi au iesit definitiv, in ciuda experientei lor internationale. Sa fi fost oare Romania o piata atat de dificila? Greu de crezut. Cumparam in continuare mai mult decat avem nevoie si suntem „obsedati" de braduri. Un scenariu perfect pentru orice comerciant. Si totusi, Romania a insemnat esecul celebrilor muschetari. Spar, un nume greu pe plan international, si-a frant si el gatul. Si nu doar odata.

Ultimii ani au dus al o reasezare a jucatorilor si a cotelor de piata. Strategiile au fost schimbate din mers, iar formatul de proximitate a fost scos precum un as, din maneca unor jucatori. Spatiile s-au restrans, partial si sub presiunea pretului terenurilor. Batalia se da acum cu alte arme, terenul ales fiind piata marilor orase si in special cea a capitalei. Diferentierea se face nu doar prin pret ci si prin diversitatea ofertei sau a serviciilor. Brandurile private incep sa atarne tot mai greu, fiind un motor de temut in fidelizare consumatorilor, dar si in generarea de marja.

 

Lucrarea „Romania - Canalul supermarket" prezinta radiografia unui format aflat pe val, ce va rescrie practic comertul urmatorilor ani. Sunt analizate atent strategiile celor patru jucatori prezenti - Billa, Carrefour, Mega Image si Profi - fiecaruia findu-i alocata o sectiune distincta. Totul prin prisma cifrelor si indicatorilor economico-financiari, intr-o analiza complexa a mixului de marketing si a strategiei comerciale, alaturi de strategia de brand privat. Iar la final, fiecare sectiune este completata cu o analiza SWOT, plus lista completa a magazinelor operationale.

 

Analiza „Romania - Canalul supermarket" realizeaza o imagine completa la momentul actual a pietei nationale, incercand totodata sa identifice elementele care stau la baza succesului inregistrat in ultimii ani de acest format dar si eventuale noi oportunitati. Un instrument de lucru extrem de util, pentru toti cei care activeaza astazi in cadrul pietei FMCG, fie ei producatori, importatori, distribuitori sau comercianti traditionali. Nu in ultimul rand lucrarea poate fi o baza utila de informatii pentru toti cei ce se ocupa astazi de analiza pietei romanesti de retail si de evolutia acesteia.

 

 

Nota: Pretul lucrarii este in lei si contine TVA.

 


Toate studiile