English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Canalul hypermarket

Descarca Romania - Canalul hypermarket

2001 Carrefour

2003 Cora

2004 Trident si Pic

2005 Kaufland

2006 Real, Auchan si Spar

 

Asa poate fi prezentata in cateva cifre ordinea cronologica in care au intrat pe piata romaneasca de retail, principalii operatori de hypermarket. O intrare timida am putea spune, pentru ca la finele lui 2006 in Romania existau doar 42 de hypermarketuri, dintre care, surpriza, doar 9 erau in capitala. Asadar nici vorba de atractia existenta acum pentru cea mai importanta piata a tarii. Momentul 2006 consemna o repartitie teritoriala extrem de interesanta, cu judetele Mures si Timis pe locul secund, ambele cu cate trei hypermarketuri, urmate de Constanta, Cluj si Prahova, toate cu cate doua magazine.

Intre timp situatia s-a schimbat radical, iar momentul de cotitura poate fi considerat acel an 2008 cand am asistat la un regal Carrefour cu numai putin de 11 deschideri. Formatul a prins la romani, devenind in scurt timp destinatia preferata pentru cumparaturi. Asa se explica de ce in 2012 hypermarketul a atras peste 50% din vanzarile inregistrate in retailul modern. Adica peste 16,9 miliarde lei, suma ce reprezinta cifra de afaceri cumulata a celor 150 de magazine existente la final de an.

 

In scurta sa istorie, hypermarketul a cunoscut si momente mai dificile iar cel mai important poate fi considerat esecul operatorilor romani. Trident si Pic au iesit din piata pe usa din dos, iar hypermarketul deschis de Spar la Targu Mures a sfarsit prin a ajunge discounter, dupa doua preluari succesive. Preluarea retelei Pic de catre Succes nu a fost nici pe departe un succes, dovada ca hypermarketul ramane o proba prea dificila pentru retailerii romani. Am mentiona aici si inchiderile operate in decursul timpului de catre Real (magazinul Timisoara Ghiroda) si Carrefour (magazinele de la Braila si Arad, dar si renuntarea definitiva la unitatea din Deva). Nu in ultimul rand, Real, ramas cu patru magazine nevandute, continua sa fie activ, confirmand astfel previziunile noastre asupra ramanerii sale in Romania.

 

Anul 2013 poate fi considerat anul formarii primei concentrari in retailul modern. Pe de o parte avem achizitia retelei Real de catre Auchan iar de cealalta expansiunea agresiva a celor de la Kaufland. Suntem martori la nasterea a doi giganti ce vor domina piata romaneasca de retail in urmatorii ani, cota lor trecand cel mai probabil de 30% la finele lui 2014.

 

 

Alaturi de datele cu caracter „istoric", lucrarea „Romania - Canalul hypermarket" prezinta o ampla radiografie a canalului hypermarket, un format aflat in continuare in topul destinatiilor favorite de cumparaturi ale romanilor. Sunt analizate atent strategiile celor cinci operatori prezenti - Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland si Real - fiecaruia findu-i alocata o sectiune distincta. Totul prin prisma cifrelor si indicatorilor economico-financiari, intr-o analiza complexa a mixului de marketing si a strategiei comerciale, alaturi de strategia de brand privat. Iar la final, fiecare sectiune este completata cu o analiza SWOT, plus lista completa a magazinelor operationale. O mentiune asupra Carrefour, retailer la care analiza include doua sectiuni suplimentare, consacrate celor doua bannere - Market si Express - operate in cadrul canalului supermarket.  

 

Analiza „Romania - Canalul hypermarket" realizeaza o imagine completa la momentul actual a pietei nationale, incercand nu doar sa explice succesul formatului ci si sa identifice noi oportunitati pentru perioadele urmatoare. Pentru ca in ciuda celor 161 de magazine existente la finalul anului 2013, hypermarketul este departe de a-si fi spus ultimul cuvant. Expansiunea operatorilor va continua, e adevarat in ritmuri diferite, functie si de bugetele de investitii alocate.

Va propunem asadar un instrument de lucru extrem de util, pentru toti cei care activeaza astazi in cadrul pietei FMCG, fie ei producatori, importatori, distribuitori sau comercianti traditionali. Nu in ultimul rand lucrarea poate fi o baza utila de informatii pentru toti cei ce se ocupa astazi de analiza pietei romanesti de retail si de evolutia acesteia.

 

 

Nota: Pretul lucrarii este in lei si contine TVA.

 


Toate studiile