English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Romania - Canalul discounter

Descarca Romania - Canalul discounter

Oficial discounterii au intrat in Romania in iunie 2000, data la care Profi, pretentios autointitulat „hard discounter", deschidea primul sau magazin in Timisoara. Inceputul nu a semanat nici pe departe cu ceea ce reprezinta astazi canalul discounter, extinderea conceptului fiind extrem de lenta. Un an mai tarziu, Profi ajungea la 5 magazine, iar in 2002 reteaua sa incheia anul cu 10 unitati, dintre care 3 in Timisoara si restul in marile orase din zona Ardealului.

A urmat apoi Grupul Rewe, in aprilie 2001 cu un prim magazin XXL Mega Discount. Nici vorba insa de bannerul Penny Market. Unic in Europa Centrala si de Est, formatul XXL a ramas chiar si acum, la mai bine de 12 ani de la lansare, un experiment dezvoltat numai pe piata romaneasca. Un format atipic, dublu ca suprafata comerciala in comparatie cu un discounter clasic si, ce este mai important cu o sortimentatie apropiata de ca a unui supermarket. Adica mii de articole, intr-un mix de in-out-uri jucate pe banda rulanta. Totul departe asadar de ceea ce reprezinta conceptul discounter in adevaratul sens al cuvantului.

Paradoxal, canalul discounter a cunoscut si cea mai mare fluctuatie de jucatori. Unii au iesit pe usa din dos dupa un parcurs fulminant (MiniMax), altii au vandut strategic (Plus) iar altii si-au schimbat identitatea din mers (Profi), optand pentru marja in dauna preturilor agresive si a brandurilor private. Nu putem sa nu adaugam aici si schimbarea de identitate survenita la Penny Market, unde dupa un episod de cativa ani sub bannerul Penny, fostele magazine XXL revin la identitatea initiala, conturandu-si o imagine aparte de cea a discounterului clasic.

 

Lucrarea „Romania - Canalul discounter" prezinta o trecere in revista a tuturor jucatorilor care au activat in cadrul acestuia. Sunt analizate atent strategiile acestora, mixul de marketing dar si brandurile private. Totul prin prisma cifrelor si indicatorilor economico-financiari. Pentru fiecare jucator in parte avem cate o analiza SWOT, ce completeaza fericit imaginea acestuia.

Nu in ultimul rand, in partea de final, am inclus o anexa cu lista magazinelor componente, pe fiecare dintre cei doi retaileri ramasi in cursa.

 

Mai este Romania o piata pentru hard discounteri? O intrebare dificila, la care analiza inceara sa gaseasca un raspuns punand fata in fata strategiile actuale, sortimentatiile si nu in ultimul rand portofoliul de branduri private.

 

 

Analiza „Romania - Canalul discounter" realizeaza o imagine completa a pietei nationale, incercand totodata sa identifice elementele care stau la baza succesului inregistrat in ultimii ani de acest format. Un instrument de lucru extrem de util, pentru toti cei care activeaza astazi in cadrul pietei FMCG, fie ei producatori, importatori, distribuitori sau comercianti traditionali. Nu in ultimul rand lucrarea poate fi o baza utila de informatii pentru toti cei ce se ocupa astazi de analiza pietei romanesti de retail si de evolutia acesteia.

 

Nota: Pretul lucrarii este in lei si contine TVA.

 


Toate studiile