English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Profil de retailer - Selgros

Descarca Profil de retailer - Selgros

Intrat in Romania in 2001 cu un prim magazin la Brasov, Selgros, pe atunci parte a Grupului Rewe a devenit in timp un jucator important pe piata de retail a Romaniei si in special in cadrul canalului cash&carry. Evolutia sa aparent constanta, a fost sustinuta printr-o expansiune solida, reteaua acoperind treptat toate regiunile geografice ale Romaniei. Chiar daca nu vorbim de o expansiune uniforma, criteriile pe care s-a bazat aceasta sunt influentate in mod direct de situatia economica regionala dar si de puterea de consum a respectivelor zone.

Piata capitalei devine principala piata a retailerului, investitiile ducand aici spre un numar de 4 magazine, 3 dintre acestea fiind construite inca din primii doi ani de prezenta romaneasca. Surprinzator, ultimii ani au conturat o a doua piata importanta, Constanta trecand astfel inaintea Brasovului. O decizie argumentata nu doar prin puterea economica data de principala poarta maritima a tarii ci si de importanta sezoniera a zonei Litoralului.

Ajunsa la 19 magazine expansiunea Selgros a luat o pauza, ultima deschidere fiind in decembrie 2011. Putem vorbi oare de o maturitate a retailerului sau asistam incet la o limitare a pietei cash&carry? O intrebare al carui raspuns se regaseste in strategia comerciala Selgros, adaptata din mers la conditiile pietei romanesti. Indicatorii anuali confirma o stabilitate, ceea ce contrasteaza cu rezultatele competitorului sau direct. Ba mai mult putem vorbi aici nu doar de pastrarea rezultatelor obtinute ci si de o relativa crestere. E adevarat mica, dar suficenta sa confirme flexibilitatea acestuia si nu in ultimul rand conotatia brandului in randul consumatorilor. A mai ramas Selgros un operator pe canalul cash&carry sau asistam incet la transformarea acestuia?

 

Analiza „Selgros - Profil de retailer" cuprinde principalele cifre ce stau in spatele evolutiei companiei atat la nivel national cat si in teritoriu, interpretate prin prisma strategiei sale comerciale. Totul este completat cu o analiza SWOT menita sa ofere cititorului o imagine complexa a retailerului. O baza de date ce se transforma intr-un instrument de lucru, extrem de util, nu doar pentru cei care colaboreaza sau intentioneaza sa colaboreze cu Selgros ci si pentru cei care analizeaza astazi piata romaneasca de retail si evolutia acesteia.

 

Nota: pretul lucrarii este in lei si contine TVA.  


Toate studiile