English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Profil de retailer - Penny Market

Descarca Profil de retailer - Penny Market

In 2001, Romania reprezenta pentru Grupul Rewe o piata atipica. Asa poate fi interpretata decizia lansarii unui format unic pe pietele Europei Centrale si de Est. O premiera chiar si pentru retailer ce nu avea in portofoliul sau de magazine un format asemanator modelului XXL. Si asta pentru ca Penny Market era cunoscut drept un discounter, cu o abordare extrem de judicioasa a spatiului comercial dar si cu o sortimentatia bazata in mare parte de branduri private. Nimic din toate acestea nu se regasea in magazinul deschis in Bucuresti, pe soseaua Fundeni. Suprafata era dubla fata de standardele Grupului Rewe, iar sortimentatia cocheta cu cea a unui supermarket de talie medie, prin numarul de produse listate ce se apropia sensibil de pragul celor 4,000 de articole. Cat despre branduri private nici vorba.

A urmat Sibiu in 2002, Tragoviste si Buzau in 2003. Reteaua crestea si se parea ca Romania nu va avea parte prea curand de un discounter adevarat. A urmat insa o schimbare de strategie si, doi ani mai tarziu, in iunie 2005, Penny Market lansa primele sale 7 magazine de tip discount, dintre care 3 simultan, intr-o singura zi. De atunci lucrurile par sa fi intrat pe un fagas clasic, formatul discounter devenind principalul motor in expansiunea retailerului.

Astazi, la mai bine de 12 ani de la momentul deschiderii primului magazin, Rewe Romania se prezinta ca un retailer matur, cu un cuvant greu de spus pe piata nationala. Cele doua formate - Penny Market si XXL - actioneaza in paralel, chiar daca ultimul reprezinta (deocamdata) doar o pata de culoare, generatoare de marja.

 

Analiza „Penny Market - Profil de retailer" prezinta o radiografie a retailerului prin prisma strategiei sale romanesti. Sunt incluse in capitole distincte, expansiunea acestuia - detaliata pe fiecare an in parte, cu locatii si numar de magazine - alaturi de indicatorii sai economico-financiari. Analiza acestora coboara la nivel regional, continuand apoi cu detalii ce merg pana la nivel de magazin. Nu este omisa nici strategia de brand privat a retailerului, devenita intre timp extrem de vizibila, in contrast cu stagnarea din primii ani. Profilul include si o analiza SWOT ce completeaza imaginea retailerului. Nu in ultimul rand, la final, o lista completa a magazinelor, structurata in functie de data deschiderii.

 

Analiza „Penny Market - Profil de retailer" reprezinta nu doar o simpla baza de date, ci contureaza imaginea unui retailer cu o strategie complexa, fin cunoscator al pietei romanesti. Sunt argumente care fac din aceasta lucrare un instrument de lucru, extrem de util, nu doar pentru cei care colaboreaza sau intentioneaza sa colaboreze cu acesta ci si pentru cei care analizeaza astazi piata romaneasca de retail si evolutia acesteia.

 

 

Nota: Pretul lucrarii este in lei si contine TVA.

 


Toate studiile