English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Profil de retailer - Metro

Descarca Profil de retailer - Metro

Metro a fost si ramane un deschizator de drumuri. Chiar si acum, la mai bine de 17 ani de la intrarea sa oficiala in Romania, Metro formeaza obiceiuri de consum si lanseaza trenduri pe piata nationala. Primul sau magazin, deschis in iulie 1996 in Otopeni, a devenit la scurt timp un punct de reper pe harta nationala si in acelasi timp un etalon al comertului modern. 9 ani mai tarziu, Metro ia o decizie radicala, mutand intregul magazin mai aproape de oras, in zona Baneasa. O decizie inspirata ce a relansat activitatea Metro, aducand in acelasi timp o imensa valoare adaugata zonei respective.

Bun cunoscator al pietei romanesti si al obiceiurilor de consum, Metro si-a dezvoltat in timp o retea de 32 de magazine cu o larga acoperire nationala. Un singur banner si totusi formate diferite de magazine, semn al adaptarii strategiei din mers. Magazine mari, cu peste 8,000 m² suprafata comerciala, alaturi de un format mediu ce se apropie usor de 6,000 m² fac „echipa" cu mai tanarul format Metro Punct, dezvoltat pe suprafete ce concureaza de la egal cu un hypermarket de talie medie.

Strategia expansiunii nu poate fi completa daca nu am pomeni si de franciza LaDoiPasi, gandita ca un viitor motor in dezvoltarea retailerului. O intrepatrundere inspirata intre retailul modern si comertul traditional, supervizata de Metro in conformitate cu standardele sale. Formatul se apropie cu pasi repezi de pragul celor 700 de magazine, motiv suficient pentru a-l trata detaliat, in cadrul unui capitol dedicat. O alta sectiune este rezervata strategiei de brand privat a retailerului, extrem de flexibila si ea, in ciuda celor cateva branduri umbrela. Nu lipsesc datele, esentiale pentru calibrarea oricarui retailer. Cifre de afaceri, profitabilitate vs. pierdere, numar de angajati raportat la expansiune. Sunt cifrele principale de la care porneste analiza, intrand in detalii pana la nivel de unitate.

O analiza SWOT intregeste tabloul acestui retailer ce a dominat ani la rand topul national.  Autorii au considerat necesara introducerea la final, a unui capitol aparte, rezervat strategiei Metro. Aceasta deoarece expansiunea agresiva a lanturilor internationale de retail a lovit direct in micii comercianti traditionali, principalii clienti ai retailerului. Efectele indirecte resimtite de Metro au dus la detronarea sa din topurile nationale. Cel mai probabil insa lucrurile nu se vor opri aici, efectele negative continuand si in perioada urmatoare. Va mai rezista oare canalul cash&carry si daca da, pentru cat timp si in ce conditii?

 

 

Analiza „Metro - Profil de retailer" realizeaza o imagine completa a unui retailer care ani la rand a dominat topul national, punandu-si decisiv amprenta asupra comertului national. O baza de date ce devine un instrument de lucru extrem de util, pentru toti cei care activeaza astazi in cadrul pietei FMCG, fie ei producatori, importatori, distribuitori sau comercianti traditionali. Nu in ultimul rand lucrarea poate fi o utila baza de informatii pentru operatorii din canalul HoReCa dar si pentru cei ce se ocupa astazi de analiza pietei romanesti de retail si de evolutia acesteia. 

 

Pret: 820 lei (TVA inclus).

Nota: Intreaga analiza este inscriptionata pe suport DVD, livrarea urmand a fi facuta prin curier, in termen de maxim 48 de ore de la confirmarea platii. Pentru detalii sau comenzi ferme ne puteti contacta la office@brandprivat.ro

 

 

 

 


Toate studiile