English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Profil de retailer - Lidl

Descarca Profil de retailer - Lidl

Etichetat de catre un economist suedez drept un „Saddam al retailului", Lidl si-a confirmat reputatia internationala inca de la intrarea sa pe piata romaneasca. O intrare in forta, prin achizitia retelei Plus, o retea puternica, aflata la acel moment in pozitia de lider national prin prisma numarului de magazine. Finalizarea rebrandingului si marcarea oficiala a retailerului german a fost completata printr-o alta demonstratie de forta, ce a adus „la pachet", intr-o singura zi de octombrie 2011, alte 11 magazine. De data aceasta construite integral, de la zero, pe terenuri cumparate de Lidl cu mult inainte de intrarea sa in Romania. Nu a fost doar un foc de paie asa cum se asteptau unii. Expansiunea germanilor a continuat intr-un ritm alaert, finalul de an gasim reteaua cu un total de 22 de noi magazine. Au urmat alte 26 in 2012, confirmand astfel o tinta de moment ce vizeaza atingerea pragului de 200 de magazine. Va fi acesta si limita maxima de extindere a retelei? Greu de crezut. Asa cum se prezinta pana acum, investitiile retailerului in infrastructura logistica, confirma o strategie pe termen lung, ce poate face din Romania una dintre principalele sale piete nationale.

Analiza „Lidl - Profil de retailer" se constituie intr-o radiografie a retailerului, pornind de la indicatorii sai economico-financiari si continuand cu analiza strategiei sale comerciale. Politica de brand privat are rezervat un capitol distinct, inovatiile aduse aici de retailer, generand pana acum mai multe trenduri la nivel national. Pentru ca ceea ce Lidl stie cel mai bine se regaseste tocmai aici, in aceasta categorie a brandurilor private, transformata nu doar intr-un element de diferentiere in fata consumatorului ci si intr-un important generator de marja. Putem spune ca asistam la o lectie deschisa despre ceea ce inseamna conceptul de hard discounter. O lectie de care Romania nu a avut parte pana acum, dovada ca multi dintre actorii actuali ai scenei romanesti de retail au fost prinsi cu temele nefacute. In partea de final cititorul va regasi o analiza SWOT ce completeaza imaginea retailerului si a strategiei sale romanesti, dar si o lista completa a magazinelor sale, structurata functie de datele de deschidere.

 

Motive suficiente asadar ca analiza sa se constituie intr-un instrument de lucru extrem de util pentru producatori si retaileri deopotriva, dar si pentru cei care sunt astazi implicati in sectorul brandurilor private sau in analiza pietei romanesti de retail.

 

 

Nota: Pretul lucrarii este in lei si contine TVA.

 


Toate studiile