English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Waitrose devine primul retailer britanic care interzice vanzarea bauturilor tip energy drink persoanelor sub 16 ani. In Romania nu exista restrictii ci doar recomandari

09/01/2018 16:23

Waitrose devine primul lant britanic de retail care interzice vanzarea bauturilor energizante persoanelor sub 16 ani. Masura va intra in vigoare incepand cu data de 5 martie si se aplica tuturor produselor cu un continut de cafeina de peste 150 mg la litru. Bauturi energizante precum Red Bull sau Monster sunt deja etichetate ca „nerecomandate copiilor”, potrivit prevederilor legislatiei europene. Food Standard Agency avertizeaza asupra consumului de energizante, nu de putine ori dozele de 250ml avand un continut de cafeina de peste 80mg, echivalentul a trei doze de Coca Cola.

 

In Romania nu exista restrictii de comercializare ci doar recomandari, imprimate discret pe partea dorsala a ambalajelor. Bauturile energizante se vand la liber, trendul national fiind unul ascendent, pe fondul frecventelor campanii promotionale si a preturilor mici. Volumele in crestere sunt sustinute si de brandurile private, majoritatea retailerilor dezvoltand articole proprii, cu pozitionari de tip entry level. Retaileri precum Carrefour, Kaufland, Penny Market sau Profi deruleaza frecvent actiuni agresive pe propriile branduri, palierul minim de pret osciland sub 0,90 lei/doza 250ml. Strategii diferite pot fi intalnite la Lidl, Mega Image si Metro, retaileri care desi au la randul lor dezvoltate articole proprii sub branduri entry level evita sa intre in promotii de pret, preferand sa-si foloseasca produsele drept generatoare de marja. In retailul modern, doze cu bauturi energizante pot fi gasite astazi sub 11 branduri private si un brand exclusiv (Fire Bird), dezvoltate de 7 lanturi internationale de retail. In total sunt 25 de articole active, toate produsele avand inscriptionat pe ambalaj avertismentul „nerecomandat copiilor”. In ce priveste continutul de cafeina, retetele pot fi grupate in doua mari categorii:

  • 30mg/100ml (sau 75mg/doza) cu 8 articole listate
  • 32mg/100ml (sau 80mg/doza) cu 17 articole listate

Surprinzator, ultima categorie este majoritara, retailerii nefiind deloc zgarciti cu cele doua miligrame adaugate in plus la fiecare suta de mililitri.

Si totusi, din toata aceasta lista, se desprinde un articol. O exceptie de la avertismentul Food Standard Agency. Este vorba despre doza de energizant dezvoltata de Profi, sub brandul privat Proxi, retailerul fiind singurul care a optat in acest caz pentru o doza mai mare, de 330ml. Evident, datorita gramajului, si continutul de cofeina este mai mare, in fiecare doza de energizant Proxi existand peste 105g cofeina. Aproape cat in patru doze de Coca Cola.

 

Bauturile energizante sub brand privat, in ambalare tip doza, listate in lanturile internationale de retail:

Hypermarket

  • Carrefour – Ambalare exclusiva - 32mg/100ml
  • Carrefour – Power energy drink – 32mg/100ml  
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink citrice – 30mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink coacaze – 30mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink cola – 32mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink lime – 32mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink sugar free – 32mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink – 32mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink mere – 30mg/100ml
  • Kaufland – Crazy Wolf energy drink zmeura – 30mg/100ml

Supermarket

  • Mega Image – 365 energy drink – 32mg/100ml
  • Mega Image – Delhaize energy drink sugar free – 32mg/100ml
  • Profi – Proxi energy drink – 32mg/100ml  
  • Profi – Volta energy drink – 32mg/100ml  

Discounter

  • Lidl – Kong Strong energy drink – 30mg/100ml
  • Lidl – Kong Strong energy drink sugar free – 30mg/100ml
  • Lidl – Kong Strong energy drink coacaze negre – 30mg/100ml
  • Lidl - Siti energy drink – 30mg/100ml
  • Penny Market – Vibe energy drink – 32mg/100ml
  • Penny Market – Vibe energy drink sugar free – 32mg/100ml
  • Penny Market – Fire Bird energy drink – 32mg/100ml
  • Penny Market – Fire Bird sugar free – 32mg/100ml
  • Penny Market – Fire Bird afine – 32mg/100ml
  • Penny Market – Fire Bird merisoare – 32mg/100ml

Cash&Carry

  • Metro – Aro energy drink – 32mg/100ml

 

De ce sunt bauturile energizante o problema pentru sanatate oamenilor si ce efecte negative poate genera o cantitate mare de cofeina consumata intr-un timp scurt? Raspunsul la aceste doua intrebari il puteti afla din articolul

Bauturile energizante, copiii si adolescentii – publicat pe site-ul cesamancam.ro

 

Nota brandprivat.ro - Detalii despre strategiile din categoria bauturilor energizante dar si despre sortimentatia actuala de brand privat listata de lanturile internationale puteti gasi pe site-ul nostru, in sectiunea speciala rezervata studiilor de piata, in analiza „Romania - Piata apelor cu arome si a energizantelor sub brand privat" (aici).

O baza completa de date a ultimilor ani, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual. Un instrument de lucru util, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse.

Culegerea si analiza datelor s-a efectuat la nivel national de catre un colectiv al Sales Consulting, societate specializata in retail si in analiza pietei FMCG, fiind inceputa in iulie 2011, prin monitorizarea periodica a urmatoarelor lanturi de retail:

  • Hypermarket: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Real;
  • Supermarket: Billa, Carrefour Market, Carrefour Express, Mega Image, Profi si reteaua regionala CBA;
  • Discounter: Lidl, Penny Market;
  • Cash&Carry: Metro; Selgros;

 

 

 


Toate actualitatile