English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Untul cu sare de mare Deluxe, un prim exemplu de standard dublu dezvoltat de Lidl pentru Romania

17/12/2018 16:23

Listarea unui unt cu sare de mare in sortimentatia de Craciun a brandului Deluxe a constituit pentru clientii Lidl Romania o surpriza de proportii. Intr-un test comparat cu produsul rivalilor de la Penny Market, untul Deluxe nu a reusit sa se ridice la inaltimea asteptarilor. Chiar daca materia prima era un unt german, portionarea si ambalarea lui in Romania cel mai probabil prin decongelare a ridicat numeroase semne de intrebare. Printre ele si absenta unor informatii clare privind originea sarii de mare folosita in reteta produsului finit.

 

Aruncand o privire in timp realizam ca degradarea produsului nu este accidentala. Din contra ea s-a produs pe parcursul ultimilor patru ani, in mai multe etape, Lidl optand intr-un final pentru varianta ambalarii locale, in Romania.

In paralel insa, la mii de kilometri distanta de Romania, in magazinele Lidl din Olanda, untul cu sare de mare sub brandul Deluxe avea o cu totul alta reteta. Iar sarea de mare folosita avea o origine inscriptionata clar si extrem de vizibil chiar pe ambalajul frontal al pachetului. Practic, avem dovada clara a unui prim exemplu de standard dublu. Pe de o parte un unt cu sare de mare de Camargue. Un produs de calitate, comercializat sub brandul privat Deluxe prin magazinele Lidl din Olanda.

De cealalta parte, in Romania, Lidl comercializa un produs inferior calitativ, ambalat local de una dintre cele mai controversate companii prestatoare de servicii din sectorul produselor lactate. Mai mult, articolul listat in Romania nu oferea niciun indiciu privind originea sarii de mare, ingredientul care de fapt asigura unicitatea produsului.

 

Din pacate, in ciuda acestor detalii clare, Lidl Romania nu a iesit la momentul respectiv cu un punct de vedere oficial si nici nu a recurs la retragerea produsului de la raft. Derapajul Lidl Romania a trecut neobservat chiar si de institutiile statului. Aceleasi instituii ale statului roman care in iunie 2017 trimiteau o echipa „formata din specialisti din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor” sa caute dovezi incriminatoare de standard dublu in sortimentatia retailerilor internationali tocmai la „Maastricht (Olanda), Aachen (Germania) si Bruxelles (Belgia)”. Iata ca nu mai este nevoie sa bati Europa de-a lungul si de-a latul. Standardul dublu este chiar sub ochii nostri, expus la vedere pe rafturile marilor magazine. Mai intereseaza pe cineva acest subiect?

ec. Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Colaborarea cu Lacto Food arunca in derizoriu brandul Deluxe. Ce unt alegem intre produsele Lidl si Penny Market? - 13/11/2018

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale impotriva Kaufland, Lidl si Mega Image - 13/07/2017

De ce se teme ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale de branduri? - 28/07/2017

 

 

 

 


Toate actualitatile