English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ungurul produce, slovacul ambaleaza, romanul plateste 

21/11/2019 15:53

Romanii care au cumparat carnatii Gyulaer de la Lidl au sustinut financiar prin pretul platit, cel putin trei companii din trei tari diferite. O performanta am spune daca nu am sti ca in spatele ingineriei financiare se afla unul dintre cei mai abili discounteri europeni.

Dezvoltat sub brandul privat Kuljanka si listat in cadrul unei actiuni de tip in-out, carnatul Gyulaer are un traseu european destul de intortocheat. Nu vom vorbi despre amprenta de carbon si impactul asupra mediului prin transportul pe distante lungi ci despre reteta dezvoltata de buyerii Lidl pe spinarea cumparatorului roman. O reteta prin care retailerul german sustine financiar trei companii din trei tari diferite.

Prima companie care beneficiaza de „ajutorul” financiar al Lidl este Kaiser Food Kft din Bekescsaba – Ungaria, compania care produce carnatul Gyulaer. In varianta Lidl, aportul companiei maghiare se limiteaza strict la productia celebrului carnat. Odata iesit de pe poarta fabricii din Bekescsaba, carnatul nu pleaca spre depozitele Lidl Romania ci o ia in sens opus, spre Slovacia unde este feliat, ambalat si etichetat. Noi operatiuni, noi costuri. Beneficiara acestor operatiuni suplimentare este o companie din Slovacia – Mecom Group s.r.o. din Homonna. Odata pus intr-un ambalaj comercial, carnatul Gyulaer porneste din nou la drum. Se intoarce si tranziteaza Ungaria in drum spre depozitele Lidl Romania iar de acolo spre magazine.

Evident, toate aceste operatiuni nu sunt facute gratuit. Producatorul maghiar incaseaza, feliatorul slovac isi taie si lui o parte, la fel si companiile transportatoare. Din ecuatie insa nu poate lipsi Lidl. Retailerul isi adjudeca la randul sau o cota parte. Totul, pe seama si din buzunarul romanului iubitor de carnat unguresc, autentic.

 

Nota brandprivat.ro – Modelul de business din spatele carnatului Gyulaer poate fi intalnit destul de frecvent in strategiile de brand privat, cel mai adesea atunci cand negocierea unor produse se face la pachet, pentru mai multe piete nationale.

 

 


Toate actualitatile