English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Un nou jucator isi face loc in retailul romanesc, abordand un format de nisa

05/01/2019 08:42

Desi se spune ca banul este ochiul dracului, semnalam cu evlavie si smerenie in aceste zile de inceput de an nasterea unui nou brand pe piata romaneasca de retail. Asistam la inovatie pura pe un segment de nisa, dovada clara ca in economia de piata orice este posibil. Noul jucator, al carui actionariat pare sa aiba radacini infipte adanc in societatea romaneasca, abordeaza cu indrazneala o strategie multiformat. Prezenta sa este vizibila deja la nivel national, in magazine de incinta, puncte stradale sau, precum in cazul de fata, unitati de vanzare pe suprafete medii, inspirate din formatul de supermarket.

Strategia comerciala este si ea o inventie romaneasca 100%, nefiind afisate preturi, adaosuri practicate si nici macar etichete cu denumirile produselor expuse. Suntem insa asigurati ca toate indeplinesc cele mai inalte standarde de siguranta, utilizarea lor neavand nevoie de instructiuni speciale sau de informatii in limbi de circulatie internationala. Fiind vorba de un format de nisa, nu exista concurenta si, implicit, nici presiune asupra preturilor. Asistam insa la o securizare a sortimentatiei, printre sutele de produse expuse nefiind branduri nationale sau internationale. Practic, vorbim de un magazin de brand chiar daca nu exista date concrete despre eventuale branduri private create special pe profilul consumatorului roman.  

Din pacate, spre rusinea noastra, nu putem sa va prezentam si o analiza detaliata, cu date fiscal-contabile sau cu un istoric de vanzari. Desi am cautat prin baza de date a Ministerului Finantelor Publice, orice informatie legata de acest nou jucator pe piata romaneasca de retail lipseste cu desavarsire. Avem insa convingerea, data fiind si recenta schimbare de la varful ANAF, ca lucrurile sunt sub control si ca afacerea genereaza nu doar profitabilitate ci si venituri importante atat bugetului de stat cat si bugetelor locale prin plata taxelor aferente. Asta pe langa locurile de munca create nu doar in respectivele unitati de vanzare ci si in cadrul centralei.

 

 


Toate actualitatile