English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Ulker rescrie zicala „Turcu plateste!”

03/08/2020 07:52

Inspirati de abnegatia cu care mai marii A.N.P.C. au luat la masurat distanta dintre mesele din piete – atentie, e vorba de pietele unde-si vand taranii produsele agricole si nu de „pietele” din retailul modern – am scos si noi rigla din dotare si am trecut la masurat. Si cum in piete nu mai aveam ce cauta, ne-am oprit in retailul modern la raionul de biscuiti. Da, pare absurd sa stai cu rigla in mana si sa masori lungimea pachetului de biscuiti. Dar credeti-ne, merita. Mai ales atunci cand ai biscuiti turcesti.

 

Ei bine, in micul nostru experiment, am pus unul langa altul doua pachete din acelasi tip de biscuiti, cumparati insa din magazine diferite. Si pentru ca sa amplificam suspansul, va spunem doar ca e vorba de doua hyperuri diferite. Pachetele au insa aceleasi coduri de bare, aceeasi lista de ingrediente, aceeasi greutate imprimata pe ambalaj dar fac parte din loturi diferite. De aici poate si cei 8-9 milimetri diferenta de lungime intre pachete. Un fleac veti spune. Ce mai inseamna 8-9 milimetri in plus la un pachet care masoara 17 cm. Da, dar acesti milimetri in plus se reflecta si in greutate. Puse pe cantar, cele doua pachete au gramaje diferite chiar daca, repetam, pe ambalajul lor este inscriptionata aceeasi greutate. 

Pentru producator, diferenta de gramaj inseamna profitabilitate. Gramaj mai mic, profitabilitate mai mare. Logica este simpla si nu trebuie argumentata. Ideea producatorului este insa interesanta si, am indrazni sa spunem, diabolica. Pentru ca in final, nimeni intr-o receptie marfa unde vin zilnic zeci poate chiar sute de camioane nu sta cu rigla in mana sa masoare pachetul cu biscuiti si nici nu credem ca il pune pe cantar mai ales atunci cand gramajul se presupune ca este standard. Uite insa ca viata ne rezerva si surprize.

 

Nota brandprivat.ro – Ridicam problema in atentia buyerilor de categorie, lasandu-i pe ei sa verifice cine e fericitul castigator si are pachetul mai mare in magazinele sale. Spre dezamagirea noastra, cadrul legal actual completat inclusiv de mai marii A.N.P.C. nu permite incadrarea acestui exemplu ca fiind un standard dublu.

 


Toate actualitatile