Tricolor si mult marketing. Ce se ascunde in spatele unei retete create „in special” pentru Romania
Nu ne aducem aminte ca in copilarie sa fi mancat fidea din faina amestecata cu ulei de palmier si asezonata cu aroma artificala de bors si pui. Atentia ucrainienilor de la Rollton ar trebui sa ne flateze in conditiile in care suntem asigurati ca reteta a fost creata „in special” pentru Romania. Citind insa cu atentie lista de ingrediente realizam ca fideaua cu gust de pui cu bors nu are nimic in comun cu gastronomia romaneasca. Ne aflam in fata unui produs slab calitativ, plin de aditivi si coloranti alimentari*, dar ambalat frumos, cu drapel tricolor si mesaje nationaliste. Prezenta unui astfel de produs in piata, inclusiv in marile lanturi de magazine, demonstreaza odata in plus ca in absenta unor reguli clare, drapelul national poate fi astazi folosit ca instrument ieftin de marketing, aplicarea lui pe ambalaje fiind la bunul plac al companiilor producatoare.
Nota brandprivat.ro – Rollton gust de pui cu bors contine urmatoarele ingrediente: „Fidea 90%: faina de grau calitatea superioara, ulei de palmier, apa potabila, sare alimentara, colorant: E160a (beta-caroten). Condimente 10%: sare alimentara, potentiatori de gust si aroma (glutamat de sodiu, inozinat de sodiu, guanilat de sodiu), zahar, substitute de frisca deshidratata pe baza vegetala (ulei de palmier, lactoza, proteine din lapte, stabilizator: (E451i), agent antiaglomerare (E551), antioxidant – extract bogat in tocoferol), usturoi uscat, acidifiant: acid citric, ardei feliat deshidratat (0,4%), ceapa uscata pudra, aroma (pui si bors), ulei de palmier, ardei rosu uscat macinat, patrunjel uscat (0,2%), radacina de telina uscata, morcov uscat (0,2%), agent antiaglomerare (E551), piper negru macinat, curcuma macinata. Produsul poate contine urme de produse derivate din oua.”