English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Tratamentul termic extinde la sapte luni termenul de valabilitate pentru branza cottage Philadelphia

03/01/2019 18:42

Compania Mondelez revolutioneaza conceptul de proaspat pe branza cottage iesind in fata consumatorului roman cu un produs al carui termen de valabilitate este intins pe aproape 7 luni. Performanta, daca putem sa o numim asa, se datoreaza tratamentului termic aplicat in timpul procesului de productie. Practic, ceea ce stiam noi ca este un produs proaspat nu mai este acum chiar atat de proaspat. Plasata la raft alaturi de produse similare provenite in majoritatea cazurilor tot din import dar si de la putinii producatori romani ramasi pe baricade, branza cottage Philadelphia* nu iese cu nimic in evidenta. Legal, producatorul si-a facut datoria chiar daca data fabricatiei si data expirarii sunt imprimate discret pe dosul cutiei. Dar cine mai sta astazi sa analizeze un produs la raft si, mai ales, sa verifice perioada dintre data fabricatiei si cea a expirarii?

 

Cine castiga prin extinderea termenului de valabilitate?

Evident nu consumatorul. Marii castigatorii sunt retailerii si producatorii, reducerea riscului de expirare la raft fiind benefica pentru ambele parti.

Cat de corecta este aceasta strategie?

In absenta unor reglementari legale, abordarea producatorului este corecta. Chiar foarte corecta. Fabrica germana si-a facut datoria si-a imprimat pe ambalaj atat data productiei cat si data expirarii. Un caz mai rar intalnit chiar si printre produsele concurente. E suficient sa spunem ca exista astazi produse proaspete pe al caror ambalaj nu apare decat data expirarii, consumatorii nevand niciun indiciu daca respectivul articol a stat pe raft o luna, doua sau sase.

Revenind insa la produsul de fata, in informatiile tiparite pe ambalaj nu apare niciunde cuvantul proaspat. Ceea ce este iarasi un plus pentru producator. Majoritatea produselor concurente au inclus chiar in denumire cuvantul proaspat sub diferite forme: "granule de branza proaspata", "branza proaspata", etc. In aceste conditii este greu de spus daca este nevoie de o comunicare speciala. Sa nu uitam ca la aparitia primelor magazine moderne laptele de consum avea un termen de valabilitate de maxim trei zile. Incet, lucrurile s-au schimbat. Presiunea retailerilor dar si noile tehnologii de fabricatie au dus la extinderea termenului de valabilitate. Laptele de consum are astazi peste trei saptamani termen de valabilitate si, in toti acesti ani nimeni nu a comunicat nimic. Nici la raft si nici pe ambalaj. Greul cade asadar pe consumator. El este cel care – inainte de a pune produsul in cos - trebuie sa verifice cuvant cu cuvant toate informatiile de pe ambalaj.

 

Nota brandprivat.ro – Branza cottage Philadelphia este produsa in Germania pentru Mondelez Grecia si a ajuns in retailul modern romanesc prin compania Macromex. In afara denumirii – scrisa in limba engleza – toate informatiile sunt in limba greaca. Evident, exista si o eticheta lipita stangaci, cu informatiile in limba romana. Calitatea slaba a hartiei si contactul cu mediul rece si umed din vitrinele frigorifice fac ca in multe cazuri eticheta sa nu poata fi citita integral. Potrivit informatiilor de pe ambalaj, branza cottage Philadelphia contine urmatoarele ingrediente: „lapte de vaca degresat pasteurizat, smantana, lapte integral, zer concentrat (din lapte), sare, agent de ingrosare (guma din seminte de carruba), culturi bacteriene, cheag microbian”. Produsul obtine un punctaj Nutri-Score B.

 


Toate actualitatile