English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Tetra Pak si WWF lanseaza campania de informare "Afla despre ambalajele certificate FSC"

21/05/2013 12:05

Organizatia FSC (Forest Stewardship Council®) se ocupa de promovarea administrarii responsabile a padurilor. Prezenta acestui simbol pe ambalaje reprezinta garantia ca fibra lemnoasa folosita pentru ambalaje provine din paduri administrate responsabil si surse controlate, care sunt regenerate prin plantari sau în mod natural.

 

In prezent suprafata forestiera totala certificata FSC - 2,386,535.4 ha, reprezentând cca  37% din cele 6.37 milioane de ha cat reprezinta suprafata totala forestiera a României. La nivel national certificarea suprafetelor forestiere se realizeaza de catre Asociatia pentru Certificare Forestiera (ACF), organism înfiintat în 2009 pentru promovarea managementului forestier responsabil, a unui sistem de certificare forestiera credibil, care contribuie la gospodarirea padurilor in mod corespunzator din punct de vedere ecologic, cu beneficiu social si viabil economic, conservarea mediului natural si a proceselor ecologice din România.

"Certificarea padurilor din România a fost o prioritate pentru WWF-România de la început, având în vedere ca acest instrument poate sa ofere o protectie sporita si un management mai performant, mai durabil pentru padurile noastre. Certificatul FSC este un mecanism al pietei, tocmai de aceea are sanse sa fie un sistem eficient, cu impact real si sa ofere o protectie sporita nu prin legi restrictive, ci mai degraba prin rasplata performerilor de pe piata care aleg sa se concentreze nu numai pe profit, ci si pe societate, natura si durabilitatea investitiilor. Însa toate eforturile noastre sunt inutile, daca nu reusim sa transmitem importanta certificarii si catre consumator, cel care, cu deciziile lui zilnice, determina în ce directie se dezvolta industria si ce produse se gasesc pe rafturi. Daca reusim sa convingem oamenii sa fie atenti si sa aleaga produse certificate, vom reusi sa cream schimbari reale, pe termen lung, si o responsabilitate sporita nu numai a industriei, ci a întregii societati", Magor Csibi, Director WWF-România.

Campania de informare "Afla despre ambalajele certificate FSC", initiata de Tetra Pak cu sprijinul WWF-România îsi propune sa promoveze importanta certificarii FSC a ambalajelor de  lactate si sucuri si sa informeze consumatorii despre felul în care decizia de consum poate veni în sprijinul eforturilor de protectie a mediului.

Dupa o serie de campanii de informare despre importanta reciclarii ambalajelor de carton, aducem în acest an în atentia consumatorilor români importanta resurselor regenerabile, precum padurile. Prin aceasta campanie, ce se va derula in perioada mai - decembrie 2013, venim sa completam eforturile facute de WWF România si Asociatia de Certificare Forestiera începând cu 2009 si sa promovam deciziile responsabile de consum prin alegerea ambalajelor cu certificare FSC. Tetra Pak România încurajeaza consumatorii si producatorii sa aleaga ambalaje certificate FSC pentru a contribui la protectia mediului" declara Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.  

Rezultatele unui studiu de opinie comandat de Tetra Pak® despre FSC (Forest Stewardship Council®) si ambalajele de lapte, lactate si suc cu certificare FSC evidentiaza nivelul scazut de cunoastere a semnificatiei FSC si a beneficiilor certificarii ambalajelor. Astfel numai 1 din 4 consumatori români este familiarizat cu detalii despre acest tip de ambalaje de carton.

Potrivit Cristinei Dumitru "Studiul de opinie efectuat a scos în evidenta faptul ca doar 14% dintre consumatorii români au vazut simbolul FSC pe ambalajele unor produse, iar 24% stiu ce reprezinta mesajul FSC de pe ambalaje. În schimb, 53% dintre consumatorii români intervievati si-au manifestat preferinta pentru produsele în ambalaje certificate FSC si s-au aratat foarte interesati de multiplele beneficii de mediu, sociale si economice ale administrarii responsabile a padurilor reprezentate si promovate de FSC".

 

Ambalajele Tetra Pak certificate FSC patrund pe piata din Romania

La nivel mondial primul ambalaj Tetra Pak de produs lichid, certificat FSC a fost lansat in 2007, in Marea Britanie. De atunci lucrurile au evoluat rapid astfel ca astazi numarul tarilor cu ambalaje Tetra Pak cu certificare FSC este de 39. In 2012, numarul ambalajelor Tetra Pak cu certificare FSC vâdute a ajuns la 26.4 miliarde, inregistrandu-se o crestere de 40% vs. 2011.

In Romania, companiile mari producatoare sau chiar companiile internationale ezita in continuare sa lanseze produse in ambalare FSC desi poate exemplul lor ar atarna greu in balanta. O explicatie pare sa vina din costul acestor ambalaje, sensibil superior ambalajelor obisnuite. Realitatea este insa cu totul alta, pentru ca Tetra Pak nu transfera acest cost clientilor sai ci il absoarbe.

Daca din partea producatorilor nu putem semnala existenta unor produse Tetra Pak in ambalaj FSC, cu totul altfel stau lucrurile pe partea brandurile private. Lanturile de retail s-au miscat, confirmand inca o data flexibilitatea lor in luarea unor decizii strategice pe termen lung. Initiativa preluarii unor produse din portofoliul international aduce astfel in fata consumatorului roman ambalarea FSC ca o confirmare a politicilor de responsabilitate sociala. Pentru un retailer lansarea unor astfel de produse poate contribui decisiv in formarea unui comportament de consum si mai ales in fidelizarea unor categorii de consumatori. Este de fapt un beneficiu de care ar trebui sa tina cont nu doar lanturile de retail ci si producatorii romani.

"Acest tip de ambalaje ofera beneficii de necontestat companiilor si demonstreaza angajament pe termen lung fata de politicile de responsabilitate sociala, deoarece FSC înglobeaza atât aspecte sociale, cât si de mediu si economice. În plus, întareste pozitionarea marcii ca una responsabila fata de mediu si comunitate si devine un diferentiator pozitiv al produsului la raft care motiveaza consumatorii sa îl aleaga în schimbul unui produs concurent în ambalaj necertificat", declara Cristina Dumitru, Communications Manager Tetra Pak South Eastern Europe.

 

Nota brandprivat.ro - Potrivit monitorizarilor efectuate de brandprivat.ro ambalajele Tetra Pak in carton certificat FSC pot fi astazi intalnite pe piata romaneasca in patru lanturi de retail: Kaufland, Lidl, Carrefour si Penny Market. Un clasament dominat de catre Kaufland cu cele mai multe articole, in care surprinde placut prezenta discounterilor. Desi cu o sortimentatie limitata, aflata mereu sub presiunea pretului, Lidl si Penny Market nu ezita sa lanseze astfel de articole.

Lider absolut, Kaufland surprinde prin numarul mare de articole, sub brandul propriu KClassic, prezente in nu mai putin de sapte categorii. Topul este dominat de produsele lactate (8 articole), urmate de produsele soft drinks, cu 4 articole la sucuri si nectaruri de fructe. Intalnim printre acestea produse unice, de nisa, precum laptele UHT sau smantana UHT pentru frisca, fara lactoza (aici) dar si produse de volum, precum recent lansata pasta de tomate (aici). Provenit din Italia, acest ultim articol confirma prin pretul sau de raft (1.59 lei pentru 500ml) accesibilitatea cartonului FSC.

Nu in ultimul rand, o nota aparte pentru cele trei articole din categoria vinuri, lansate de Lidl sub brandul privat  Caveneta, in Tetra Pak certificat FSC.

 


Toate actualitatile