Deschidere Lidl in aceasta dimineata la Targu Neamt. Un eveniment pentru comunitatea locala, aflata in fata primului magazin modern aparut in urbe. La ora la care scriem aceste randuri sute de localnici, aflati printre cumparatori, au fost inselati cu buna stiinta de catre retailer. Cum? Simplu! Prin intermediul revistei promotionale.
Ca orice deschidere de magazin modern si la Targu Neamt a fost tiparit un catalog promotional special, bazat aproape in exclusivitate pe brandurile private Lidl (aici). Spicuim din cuprins cateva produse:
Asadar o actiune in forta, cu reduceri substantiale fata de preturile vechi.
CARE PRETURI VECHI?
Practic, vanzarea a inceput in aceasta dimineata direct cu preturile promotionale. Atentie, NU cu cele vechi! Cumparatorii nu au avut posibilitatea sa vada vechile preturi si nici macar nu au certitudinea ca cele trecute in revista au fost cele reale. Cati oare dintre localnici cunosc cu adevarat preturile Lidl? Chiar si noi putem avea scapari desi monitorizam mii de preturi. Dilema se accentueaza atunci cand trecem la produsele non food. Trafaletul Powerfix sau polizorul unghiular Parkside NU sunt printre articolele permanente Lidl. Vorbim de in-out-uri, derulate punctual, pe anumite magazine. Asa ca de unde un termen de comparatie? Cu totul altfel stateau lucrurile daca Lidl ar mai fi avut un magazin in Targu Neamt. Da, atunci puteam spune este corect, exista un termen de comparatie. Dar in cazul de fata magazinul este primul deschis de germani in urbea copilariei lui Creanga. Si atunci, ne repetam, de unde termen de comparatie? Modul in care Lidl si-a redactat revista de reclama genereaza confuzie si in acelasi timp induce consumatorilor informatii eronate. Retailerul isi construieste astfel cu buna stiinta, o imagine falsa, de magazin cu preturi mici si cu oferte extrem de atractive.
Ceea ce s-a intamplat in aceasta dimineata la Targu Neamt nu este un caz singular. Moda promotiilor de deschidere, cu reduceri masive fata de preturile vechi a devenit un sport national. Am regasit-o la Resita, la ultima deschidere Penny Market, o putem intalni la Kaufland sau... Lista este insa destul de lunga, dovada ca lanturile de retail si-au format din aceasta o adevarata strategie. O strategie pe care institutiile statului ar trebui sa o stopeze. Dar sunt oare acestea cu adevarat pregatite?
ec. Florin Frasineanu