English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Surpriza saptamanii – O promotie Auchan Romania care nu a surprins pe nimeni

08/02/2018 19:17

Inspirati se pare de isteria creata in Hexagon de muschetarii de la Intermarche si a lor promotie pe Nutella, cei din marketingul Auchan Romania s-au gandit la o replica romaneasca, iesind cu o actiune care sa rupa gura targului. Alegerea lor a cazut tocmai pe „Vino Tinto Garcia Rosu”, un vin rosu de masa imbuteliat in Spania pentru o firma din Franta si ajuns intr-un final pe rafturile magazinelor Auchan Romania, dupa mii de kilometri parcursi prin tarile Europei. La asa un traseu intortocheat, pretul a fost unul pe masura: fix 2,00 lei pentru Tetra Pak-ul de 1l. Cam cat un PET de apa Borsec. In continuare scenariul celor de la Auchan a fost simplu: cateva baxuri au fost asezate frumos pe un capat de raft, cineva a gandit doua bannere si au asteptat. Atata doar ca romanii nu s-au inghesuit. Nici vorba de busculada, nici vorba de jandarmi care sa intervina sa potoleasca multimea insetata. Actiunea a pierit in anonimat, fara ca lanturile rivale sa se sinchiseasca de oferta Auchan.

 

Sa nu mai stie oare cei de la Auchan sa vanda sau ceva a lipsit din tot acest scenariu?

Spre deosebire de subsidiara maghiara, Auchan Romania nu tipareste cataloage promotionale. Ori fara un astfel de instrument orice promotie este mai greu de anticipat.

Intre un vin rosu aproape necunoscut romanilor si Nutella nu poti pune semnul egal. Brandul ramane brand, iar calitatea lui este incontestabila oricat de jos ar cobora pretul de raft. Cand ai insa in fata un pret de 2,00 lei pentru un litru de vin rosu de masa, adus tocmai din Spania, oricat de sarac ai fi, stai bine sa te gandesti daca respectivul produs isi merita cu adevarat banii.

Incet, romanii incep sa se trezeasca, uitandu-se tot mai atent la etichetele produselor dar si la raportul calitate/pret. E greu de crezut ca Auchan sa nu stie toate aceste detalii atunci cand isi stabileste planul de marketing in conditiile in care pe marca privata, liniile sale de ice tea si bauturi racoritoare carbogazoase dezvoltate sub brandul entry level Pouce au fost un fiasco total. 

Foto: Stefan DC 

 


Toate actualitatile