English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Superstitiile unui retailer. Cum sa incepi anul ca sa-ti mearga bine?

03/01/2018 16:23

„Crezi, nu crezi în ele, superstitiile ne-au însotit de când lumea, marcând mereu, prin diverse credinte populare, momente importante din viata noastra. Unul dintre aceste momente importante este chiar trecerea dintre ani, care nu a scapat nici ea de asocierea cu tot felul de semne prevestitoare care anunta un an bun sau, dimpotriva, unul nu foarte rodnic”.

 

Asa incepe un articol postat de Penny Market pe pagina proprie deromania.penny.ro Extremi de volubili atunci cand e vorba de sfaturi gratuite, administratorii Penny Market uita insa sa ne vorbeasca si despre propriile lor superstitii. Desi poate parea ciudat ca un retailer international sa creada in superstitii, monitorizarile noastre ne permit sa afirmam ca Penny este astazi poate cel mai superstitios retailer prezent pe piata romaneasca. In cazul germanilor, superstitiile de la final de an nu au nici cea mai mica legatura cu numerarul aflat in casa sau in buzunarele proprii si nici cu culoarea lenjeriei intime ci cu deschiderea de noi magazine. Potrivit managerilor Penny Market, ca sa ai noroc in anul care vine, trebuie musai sa deschizi un magazin nou-nout cat mai aproape de cumpana dintre ani. Daca in perioada 2002-2005, deschiderile Penny se opreau brusc cu cateva zile inainte de Craciun, ultimii ani au adus o schimbare in strategia de expansiune, semn al unei cunosteri tot mai aprofundate a pietei autohtone.

 

In 2016, germanii au impins deschiderile de magazine pana in ultimele zile: 29 decembrie Ineu si 30 decembrie Hateg. Scenariul s-a repetat anul acesta, ultima deschidere Penny Market din 2017 fiind la Bals, in dimineata zilei de 30 decembrie. Este practic pentru prima data cand germanii aleg sa deschida un magazin sambata, cu doar o zi inaintea finalului de an.

 

Sta oare Penny Market in cateva mii de euro?

Am fi tentati sa credem ca suma incasata la Bals in cele doua zile de vanzare din 2017 nu va produce o rasturnare spectaculoasa in clasamentul retailerilor. In definitiv, cateva mii de euro sunt poate doar bani de inghetata pentru conducerea Penny Market. Si atunci, de ce totusi atata graba? Teoretic, in spatele palmaresului, fiecare deschidere implica si niste taxe percepute de la furnizori. Partea proasta este insa alta. O deschidere pe final de an implica o presiune enorma asupra propriului personal. Ore suplimentare, nopti nedormite, stres. In plus, in cazul magazinului Bals, absenta oricarui istoric de vanzari devine o sabie cu doua taisuri. Ce stocuri aloci la produsele extra proaspete astfel incat sa limitezi pierderile dar si sa eviti situatiile de out of stock. Evident, pentru magazinul din Bals, optiunea nu putea fi decat una singura, pe prim plan trecand imaginea retailerului si nu costurile. Va merita oare tot acest efort pe o piata cu o putere de cumparare redusa, aflata deja intr-u stadiu avansat de saturare dupa deschiderea Supeco, in urma cu doar o luna?

 

Nota brandprivat.ro – Recordul de deschideri in ultimele zile din an a fost stabilit in anul 2012 de Mega Image cu doua unitati noi deschise in 29 decembrie si alte cinci magazine, simultan, chia in dimineata zilei de 30 decembrie.

 


Toate actualitatile