English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Sunca de Padurea Neagra, un articol protejat si prin pret

27/06/2012 11:10

Situata in sud-vestul Germaniei, in landul Baden-Württenberg, zona Padurea Neagra este recunoscuta pe plan culinar prin calitatea deosebita a suncii produse aici. In spatiul Uniunii Europene, sunca produsa aici in baza retetelor traditionale beneficiaza de o indicatie geografica protejata. Procesul tehnologic, vechi de sute de ani si transmis din generatie in generatie, se intinde pe durata a cel putin trei luni. Sunca bruta, sarata si condimentata cu coriandru, piper, usturoi, boabe de ienupar si alte mirodenii este lasata la macerat timp de doua saptamani. Dupa indepartarea sarii urmeaza alte doua saptamani de pastrare, pentru ca ulterior sa intre, timp de mai multe saptamani, intr-un proces de afumare la rece, in fum de lemn de brad. La final sunca dobandeste renumita sa culoare rosie dar si aroma bogata, provenita din afumare.

Produsul finit, mandrie a industriei alimentare germane, se regaseste si pe piata romaneasca, gratie unor lanturi de retail care l-au inclus in sortimentatia proprie, sub diferite branduri. Vorbim mai precis de trei lanturi de retail - Kaufland, Lidl si Penny Market - toate de origine germana, ceea ce si explica afinitatea fata de acest produs apreciat. In toate cele trei cazuri, articolele provin de la producatori certificati din zona Padurea Neagra, ceea ce le confera statutul de articole cu indicatie geografica protejata.

 

Pretul, ca protectie suplimentara a produselor

Protejate in fata unor contrafaceri, prin logo-ul recunoscut la nivel european, articolele se regasesc in cele trei lanturi de retail mentionate, sub urmatoarele branduri:

  • Kaufland - Best Farm Schwarzwälder Schinken 100g
  • Lidl - Schwarzwaldrauch Sunca din Padurea Neagra 100g
  • Penny Market - Wein's Schwarzwälder Schinken 100g

Daca in cazul Kaufland si Lidl vorbim de articole sub brandurile private ale respectivelor lanturi de retail, in cazul produsului Penny Market avem de-a face cu un import exclusiv, sub brand de producator. Mai mult, acesta din urma provine de la acelasi producator care se afla la originea brandului privat Best Farm din Kaufland.

La o monitorizare atenta a produselor, in spatele gramajului comun regasit in toate cele trei cazuri, nu putem sa nu sesizam o uniformitate a pretului de raft. Practic, indiferent de brand si de retea, sunca provenita din zona Padurea Neagra poate fi astazi cumparata pe piata romaneasca la acelasi pret. Nimic rau ar spune unii. In comert insa coincidentele sunt rare, cu atat mai mult atunci cand vorbim de branduri private. Prin insasi definitia sa un brand privat este creat ca o alternativa la produsele concurente. O solutie menita sa diferentieze clar respectivul lant de retail in fata consumatorilor. Astfel de cazuri in care trei lanturi de retail concurente, adopta simultan acelasi pret de raft sunt extrem de rare, iar lipsa de reactie in fata concurentei pare sa faca parte dintr-o strategie de piata. Chiar si atunci cand unul dintre produse intra in cate o actiune promotionala, celelalte doua raman blocate pe acelasi palier de pret, fara nici cea mai mica reactie de contracarare. O strategie interesanta, menita sa protejeze parca suplimentar, un produs traditional.

Florin Frasineanu

 

 

 

 

 

 

 

 


Toate actualitatile