Doua produse
sub doua branduri private, in doua lanturi de retail diferite.
Vitafit si
KClassic. Lidl si Kaufland.
In spatele
lor o multime de similitudini si nu ne referim aici doar la simpla apartenenta
la acelasi grup.
Aparitia lor la raft a fost si ea aproape
simultana. Poate cu o usoara diferenta de zile, in favoarea brandului Vitafit,
sosit aparent primul. Ceea ce sa recunoastem este nesemnificativ, pentru ca un
astfel de produs nu il dezvolti peste noapte. Suficient totusi ca sursa de
inspiratie sa se transforme intr-o decizie rapida de lansare. Cu o conditie:
produsul trebuie sa fie pregatit si sa astepte doar momentul propice. Sau
lansarea colegilor de grup.
Avem asadar
doua produse noi, ambele cu o mare valoare adaugata. Mai mult vorbim in ambele
cazuri de ambalari in carton certificat FSC, ceea ce contribuie odata in plus
la educarea consumatorilor. Lista asemanarilor nu se limiteaza doar la carton
si la provenienta sa, ci continua pe aproape toate planurile. Si posibil ca
asemanarea sa mearga in amonte, pana la compania producatoare, dat fiind ca
avem aceiasi sursa pentru cartonul folosit la ambalaj. Din pacate insa acest
ultim punct nu il putem confirma. Raman insa restul, reunite subtil intr-o
interesanta strategie de grup, menita sa dezvolte o categorie si in acelasi
timp sa formeze comportamente de consum. Dar si sa fidelizeze.