English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Strategii estivale. Doua editii limitate Neversea fata in fata: Coca Cola vs. Crazy Wolf  

09/07/2019 10:44

Moda editiilor limitate pe durata festivalurilor castiga tot mai mult teren in Romania. Dupa experimentele derulate de Perla Harghitei sau Lidl, sezonul estival 2019 vine cu noutati, in scena intrand nume grele din industria FMCG dar si din retailul modern. Ne limitam sa prezentam in acest scurt material doar doua dintre noutatile lansate in aceste zile la mal de mare, cu ocazia festivalului Neversea. Prima vine din partea liderului mondial al bauturilor carbogazoase, editia Coca Cola Neversea facand parte dintr-o linie ce tinteste practic cele mai mari trei evenimente muzicale ale verii. A doua noutate vine dinspre intaiul retailer al tarii, iesit in calitatea sa de sponsor al festivalului Neversea cu o editie limitata la bautura sa energizanta sub brandul privat Crazy Wolf. In spatele acestor oportunitati de moment exploatate inspirat de cei doi jucatori ai pietei FMCG regasim si doua strategii diferite.

In stilul caracteristic, Coca Cola nu a venit cu o reteta inovatoare ci s-a limitat la un ambalaj personalizat pentru doza slim Coca Cola 330ml. Atat si nimic mai mult. De cealalta parte, Kaufland, aflat la prima sa experienta de acest gen, a adus o editie limitata Crazy Wolf pe varianta energizantului clasic. Practic, germanii au mers pe cel mai bine vandut articol al lor din categoria bauturilor energizante aruncand in fata nu doar un ambalaj personalizat la un pret special (0,99 lei, pret valabil in magazinele Kaufland) ci si o nuantare a retetei clasice. La prima vedere, editia limitata Crazy Wolf se confunda cu produsul clasic. Ai zice ca singura diferenta este in designul ambalajului. In realitate insa, comparand informatiile de pe cele doua produse, ne aflam in fata unei variante noi, originale.

Care sunt elementele de noutate? Primul detaliu apare chiar in denumirea produsului: „bautura racoritoare energizanta carbogazoasa cu cafeina” pentru editia Neversea vs. „bautura racoritoare cu cafeina” pentru produsul clasic. Diferente apar si la rubrica ingrediente. Ambalajul Neversea propune un „amestec de vitamine” (niacina, acid pantoteic, vitamina B6, vitamina B12) in timp ce la varianta clasica cele patru ingrediente sunt inscriptionate separat. O alta diferenta poate fi gasita la procentul de sare, acesta fiind mai mic la editia speciala Neversea (0,16g fata de 0,20g). In fine, ultima deosebire se afla in originea produsului, varianta Neversea fiind produsa in Polonia si nu in Ungaria precum varianta clasica.

Nu putem incheia aceasta scurta radiografie fara o scurta observatie. Neversea, etichetat de multi drept cel mai mare festival de la mal de mare, tinde sa devina un eveniment international, dovada si numarul tot mai mare de participanti din diferite tari. Ne-am fi asteptat asadar ca doza Neversea Crazy Wolf sa aiba un ambalaj inscriptionat in mai multe limbi. Ei bine, Kaufland nu s-a oprit asupra unor limbi de circulatie internationala precum engleza sau sa spunem germana ci a ales sa traduca informatiile de pe ambalaj in limbile poloneza si slovaca.


Ca strategie de marketing, doza Crazy Wolf Neversea a fost sustinuta printr-o campanie de panotaj outdoor la nivel local dar si de o inedita actiune de sampling in cadrul festivalului. In store, produsul a beneficiat de plasari speciale pe capat de raft.

 

Nota brandprivat.ro – Etichetarea liniei de produse Crazy Wolf ca „bauturi racoritoare carbogazoase” a aparut in cursul anului 2018, aparent fara nicio legatura cu intentia unor tari europene de a interzice comercializarea bauturilor energizante persoanelor sub 16 ani.

 

 


Toate actualitatile