English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Strategie la indigo. Kandia Dulce copiaza un produs Lidl. Ce sa alegem intre brandul Magura si brandul privat Tastino?  

16/01/2020 13:56

Va face cu ochiul ambalajul si vreti sa cumparati noii biscuiti jaffa sub brandul Magura? Nu va grabiti. Mai bine dati o fuga pana la Lidl si cumparati varianta lor sub brandul Tastino.

 

De ce recomandam un brand privat in detrimentul unui brand romanesc? Argumentul este simplu: biscuitii jaffa de la Lidl sunt mai ieftini si in plus in pachet gasiti o cantitate mai mare. Cat despre calitate, nu va faceti probleme. Este aceeasi.

In goana lor dupa un profit obtinut fara prea multa bataie de cap, managerii Kandia Dulce au batut la poarta fabricii poloneze care produce astazi pentru Lidl biscuitii tip jaffa sub brandul Tastino. Rezultatul? Aceeasi reteta, copiata pana la ultima virgula. Este inutil sa va mai spunem ca si valorile nutritionale sunt identice.

 

Asistam – si o spunem cu mare tristete – la o premiera romaneasca de care nu suntem deloc mandri. Extrem de raspandit, fenomenul me-too a dus la aparitia unei strategii, retailerii raportandu-si frecvent propriile branduri la brandurile de producator. Practic, s-a pus indigo pe orice, de la retete sau inovatii pana la denumirea unor produse sau branduri. De fiecare data, retailerii au fost cei care au copiat. Mai rar ca un producator sa copieze un produs sub un brand privat. Decizia managementului Kandia Dulce arunca in derizoriu brandul Magura, afectandu-i imaginea. Aparitia unui articol sub brandul Magura produs de o alta fabrica producatoare transforma brandul Magura dintr-un brand de producator intr-un simplu brand de distribuitor.

Avea oare neaparata nevoie Kandia Dulce de acest artificiu sortimental? Ca sa schitam un raspuns va trebui sa ne uitam putin la pretul celor doua produse. Biscuitii Magura costa 4,10 lei in hyperurile Carrefour. De cealalta parte, la Lidl, biscuitii Tastino costa doar 1,99 lei. Iar Lidl, credeti-ne, nu are doar 10% adaos pe brandurile proprii. Asadar, un pret (cel putin) dublu pentru produsul Kandia Dulce.

Lucrurile insa nu se opresc aici. Chiar si cu un adaos de peste 100%, managerii Kandia Dulce nu au fost multumiti. Asa ca, la cererea lor, acelasi producator polonez, a mai facut un artificiu, umbland putin si la celebra de acum, arie a cercului. Ce inseamna asta? Inca 10% in favoarea Kandia Dulce, pachetul de Magura avand doar 135g fata de 150g originalul de la Lidl. Acum ne intelegeti de ce va recomandam sa cumparati produsul Lidl?

 

In spatele acestei strategii de doi bani, copierea unui produs brand privat de catre un producator de talia Kandia Dulce arata lipsa de viziune a unor manageri, dispusi sa joace totul pe o singura carte. Este trist sa vezi cum imaginea unui brand, construita in timp, este stirbita in mod intentionat chiar de cei care ar trebui sa gandeasca pentru brand si pentru firma pe care o reprezinta, strategii durabile cu proiectii solide in timp.

 

Nota brandprivat.ro – Biscuitii tip jaffa cu zmeura sub brandul Magura sunt mai scumpi si fata de produsul similar dezvoltat de Mondelez sub brandul Milka. Un pachet Milka (147g) costa in aceleasi hyperuri Carrefour, doar 3,49 lei.

 

Va recomandam sa cititi si:

Avem si noi butoiasele noastre cu rom. Asa, sa crape polonezii de invidie... - 30/12/2019

 

 


Toate actualitatile