English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Sistemul self-service implementat si la Carrefour Constanta

03/08/2018 10:44

La aproape un an de la lansare, sistemul self-service ajunge si la mal de mare, fiind deja functional in hypermarketul din centrul comercial Tom. Zona „Casa ta – Self service” amenajata special in vecinatatea raionului de panificatie, cuprinde sase case de marcat deservite de un supervizor permanent. Oficial, facilitatea permite clientilor sa economiseasca mai mult timp, evitand astfel cozile de la casele de marcat. In paralel insa, marele avantaj este de partea Carrefour, retailul modern fiind confruntat de luni bune cu o acuta criza de personal. Practic, prin implementarea acestui sistem, Carrefour isi vede rezolvata – chiar si partial – problema de personal. Iar daca luam in considerare programul non-stop din hyperul Constanta, castigul retailerului se amplifica.

Pe piata locala, sistemul self-service este o premiera, fiind in acelasi timp cu un pas inaintea celui implementat de rivalii de la Auchan. Functionarea este simpla. E nevoie doar de un card bancar sau de aplicatia mobila Carrefour Pay, disponibila gratuit in AppStore si Google Play. Clientul isi scaneaza singur produsele, in final avand posibilitatea sa aleaga si modalitatea de plata. Pentru produsele care nu au cod de bare (fructe, legume sau produse de panificatie), selectia se opereaza usor, intrand in sectiunea dedicata cu ajutorul ecranului tactil. La cumpararea bauturilor alcoolice si a tigarilor exista un filtru, sistemul solicitand confirmarea varstei cumparatorului. Cum aceasta confirmare nu mai poate fi facuta de client ci de supervizorul din raion, realizam ca rolul acestuia nu este doar de indrumare a clientilor.

La capitolul avantaje, punctam de partea Carrefour si economia de spatiu, cele sase case dispuse in linie 3 cu 3 ocupand suprafata a doua case normale. In toata aceasta inovatie ce mai face un pas spre comertul viitorului exista insa si perdanti. Este vorba despre brandurile pentru care casele de marcat reprezinta mai mult decat un motor de crestere, strategiile lor mizand pe implus. Ei bine, toate aceste branduri sunt puse acum in situatia de asi regandi strategiile dar si bugetele. Sa nu le plangem insa de mila si sa privim cu incredere spre viitor.

 

Constanta Tom devine al noualea magazin in care Carrefour implementeaza sistemul Self-service, dupa hyperurile Baneasa, Brasov, Timisoara, Ramnicu Valcea, Sibiu, Cluj, Iasi Felicia si Market Promenada, proiect pilot la nivel de supermarket.

 

 


Toate actualitatile