English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Scurta viata a produselor brand privat

29/10/2012 14:08

Perioada economica actuala este fara indoiala o perioada dificila. Producatori, retaileri si consumatori, resimt deopotriva efectele crizei economice. Grija zilei de maine modifica obiceiuri de consum si in acelasi timp schimba, de multe ori peste noapte, strategii comerciale.

Vazute ca o posibila solutie anticriza, brandurile private sunt pe un trend ascendent. Evolutia lor nu este insa lipsita de riscuri. Ceea ce astazi pare viabil pe termen mediu sau lung, se dovedeste de multe ori a fi doar o strategie pe termen scurt. Se improvizeaza in functie de conditiile de moment. Scenarii peste scenarii, back up la back up. Sortimentatia si lay-out-ul se schimba de la o saptamana la alta. Apar articole noi la fel cum altele dispar meteoric fara sa mai atinga maturitatea. Motivele sunt diverse si tin de structura extrem de schimbatoare a pietei. Succesul de moment se poate transforma in esec peste noapte.

Putini sunt cei care astazi, in aceste conditii economice dificile, mai au curajul sa incerce. O eventuala reusita le poate aduce cel mult o satisfactie personala pentru ca, in secunda doi, modelul lor dezvoltat cu truda si pasiune, apare copiat in lanturile sau la producatorii concurenti. Esecul insa le va apartine si putini vor fi cei care le vor acorda o minima intelegere. Sunt regulile unui joc extrem de brutal ce pune parca stapanire pe retailul romanesc. Iar brandurile private nu sunt nici ele ocolite. Din contra, le regasim azi de multe ori ca principala arma de lupta in goana pentru o cota de piata efemera.

 

Consideram ca din toate aceste modele se poate invata cate ceva. La fel cum lansarea unui produs poate deveni, citandu-l pe Nenea Iancu, sursa de "inspiratiune mizericordioasa" asa si disparitia acestora poate fi sursa de invatatura.

Inauguram azi o noua rubrica prin care dorim sa aducem in prim plan produsele ce ies din viata noastra. Daca lansarile le sunt insotite de comunicate alambicat construite, disparitia acestora nu o mai baga nimeni in seama. Sau aproape nimeni. Vom incerca sa nu ne limitam doar la o simpla enumerare a cazurilor intalnite ci sa punctam de fiecare data, prin observatii personale partile bune sau mai putin bune, convinsi fiind ca si din esecuri se poate invata.

Florin Frasineanu

 

 


Toate actualitatile