English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Salatele proaspete raman o provocare pentru discounteri. Lidl renunta la categorie

16/01/2013 09:42

La aproape un an de la listarea salatelor proaspete, o premiera pentru canalul discounter, Lidl renunta la categorie. O decizie care poate fi doar una temporara, in asteptarea unor eventuale schimbari in comportamentul de consum.  

 

In urma cu aproape un an, Lidl lista in premiera pentru un discounter, doua articole in categoria salatelor proaspte, sub brandul sau privat Toppo. O provocare pe care retailerul o acceptase, constient de dificultatile existente in cazul unui astfel de proiect.

La nivel national categoria salatelor proaspete se afla de ani buni pe un trend ascendent. Diversitatea sortimentala, precum si existenta unor branduri private confirma oportunitati pe care, producatori si retaileri deopotriva le pot exploata. Decizia Lidl nu parea intamplatoare. Si totusi, la nici un an de la lansare, retailerul retrage cele doua produse. O decizie bazata cel mai probabil pe performantele categoriei in sortimentatia generala.

De ce nu a mers? Intr-un articol, scris la scurt timp dupa lansare, evidentiam noutatea pe care categoria o reprezenta la acel moment pentru clientul Lidl. Vorbi aici mai mult de o necunoastere a produsului. In multe localitati categoria a fost o premiera, consumatorii nefiind obisnuiti sa gaseasca astfel de produse la raft. Sunt acele localitati unde hypermarketurile nu au ajuns inca iar discounterii sunt singura forma de comert modern. Ori pentru Lidl, genul acesta de locatii, reprezinta un procent important din reteaua sa nationala. Formarea unui obicei de consum e un proces de durata. Daca in cazul unui brand de producator educarea consumatorului cade in sarcina acestuia, pentru un brand privat sarcina ii revine retailerului. Produsul este insa si extrem de sensibil, iar durata sa de viata limitata la sase-sapte zile. La o rotatie lenta apare riscul expirarii la raft. Teorectic, retailerul limitase acest risc prin scaderea procentuala a pretului de vanzare. O arma cu doua taisuri ce poate arunca usor un produs in sfera neprofitabilitatii.

Am mai adauga aici o posibila cauza ce tine mai mult de organizarea interna a discounterilor. Conceptul de magazin, bazat pe simplificare, nu are in planul sau o vitrina frigorifica pentru raionul legume-fructe. Ori salatele proaspete necesita depozitare in temperatura controlata, intre +2⁰C si +8⁰C. In absenta unei vitrini frigorifice sortimentatia raionului legume-fructe este limitata. Retailerul a optat pentru expunerea celor doua produse, in baxuri personalizate, in zona dintre mezeluri si branzeturi, alaturi de produsele din peste. O solutie de compromis am spune, care creaza un al doilea punct de expunere, la distanta de raionul principal.

 

Nu ne propunem o analiza detaliata a acestei categorii. Decizia de delistare apartine in exclusivitate retailerului si tine cu siguranta de strategia sa comerciala. Posibil ca ea sa fie doar o decizie temporara si in timp sa apara solutii pentru relansarea ei.

Florin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Lidl introduce in premiera pentru un discounter, categoria salatelor proaspete - 24.01.2012

 

 

 

 

 


Toate actualitatile