English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Salamul de Sibiu NU are nevoie de certificarea Lidl

04/06/2020 13:52

Etichetarea „Reteta curata” aplicata de Lidl pe salamul de Sibiu sub brandul Camara noastra, surprinde neplacut. Si asta deoarece unul dintre cele mai titrate produse alimentare romanesti, recunoscut pe plan european prin certificarea I.G.P. NU trebuie sa treaca testul vreunui comerciant doar pentru ca acesta doreste sa isi faca o marca privata.

Ceea ce s-a intamplat la Lidl poate fi asimilat cu un act de concurenta neloiala nu doar fata de lanturile rivale care si-au dezvoltat produse similare ci chiar fata de brandurile de producator. Acceptand sa ambaleze pentru Lidl sub eticheta „Reteta curata” companiile romanesti membre ale Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu si-au batut singure cuie in talpa. Intre salamul de Sibiu sub brandurile Salbac – Agricola sau H&E Reinert si salamul ambalat pentru Lidl sub brandul privat Camara noastra, NU exista diferente de reteta si nici de calitate. La fel cum nu exista diferente de reteta si calitate intre salamul produs pentru Lidl si ambalarile dezvoltate de Salbac si H&E Reinert sub brandurile altor lanturi de retail. Si atunci, de ce sa iti pui propriile produse in umbra doar pentru ca asa iti cere Lidl?

Abordarea celor doua companii care au ambalat pentru Lidl sub brandul privat Camara noastra poate fi considerata si ca o incalcare grava a standardului de produs. Adica, exact acel standard de produs de care directoarea Salbac se declara extrem de mandra, salutand efortul celor care au muncit ani buni la finalizarea acestui proiect. Iar la final, culmea, chiar Salbac Bacau se regaseste printre companiile care si-au incalcat propriile principii si reguli. Sa nu fi stiut oare directoarea Salbac despre acest proiect sau pentru Lidl se poate face oricand, orice?

 

Concluzii

Eticheta „Reteta curata” aplicata de Lidl pe ambalarile la salamul de Sibiu poate fi privita ca un caz de concurenta neloiala, dezvoltat cu acordul producatorilor.

Pentru consumator, eticheta „Reteta curata” reprezinta o capcana, aplicarea ei influentand decizia de cumparare in detrimentul altor produse identice existente in piata.

Este condamnabila usurinta cu care companiile producatoare (H&E Reinert si Salbac, companie membra a Grupului Agricola) au acceptat sa-si incalce propriul standard de produs.

Surprinde lipsa de reactie a celorlalte companii care produc astazi salam de Sibiu si, nu in ultimul rand, lipsa de reactie a Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu.

 

In loc de post scriptum

Sugeram membrilor Asociatiei Producatorilor de Salam de Sibiu sa revina la masa tratativelor si sa adauge cateva reguli noi la standardul acestui produs de referinta pentru industria mezelurilor romanesti, produs care oricand poate fi catalogat cu mandrie ca brand national. Convinsi ca „ambalajul vinde” credem ca a sosit timpul sa stim exact ce informatii acceptam pe ambalaj si in special pe eticheta frontala. Si vom veni in sprijinul acestei afirmatii cu cateva cazuri intalnite in ultima vreme, in special pe brandurile private.

Unde plasam pe ambalaj certificarea IGP? Asa cum se prezinta acum, situatia este trista, fiecare produs avand pozitionat pretiosul logo european in locuri diferite.

Produs in Romania. Ne mandrim cu acest produs si vrem sa mai afisam si tricolorul pe ambalaj? Foarte bine. In cazul acesta ce-ar fi sa avem un limbaj comun si sa agream niste reguli clare.

Emblema si titlul de Furnizor al Casei Regale a Romaniei pe ambalajul frontal este discutabila dar si aici e nevoie de un limbaj comun. Pentru ca nu toate produsele Agricola-Salbac au pe eticheta frontala acest logo.

Continutul de carne. Ultimul ambalaj lansat de Auchan pe salamul de Sibiu pune accent pe procentul de carne. Informatia nu este eronata dar, inca odata, plasata chiar pe fata produsului influenteaza direct decizia de cumparare. Este practic acelasi model intalnit la "Reteta curata" Lidl.

Si daca tot vorbim de materia prima folosita, cand vom vedea pe ambalajul salamului de Sibiu trecuta si originea carnii. Este trist sa vezi ca niciunul dintre fericitii producatori de salam de Sibiu nu a gasit pana acum o sursa de carne de porc romanesc 100%. Preferam sa folosim carne din import pentru ca este mai ieftina si ne da o cu totul alta reteta a profitabilitatii? De acord. Dar haideti atunci sa stim si noi ca porcul vine din U.E. sau de aiurea. Sau slanina pe care o folositi in productie. Este o slanina tare? Pentru ca in standardul de produs asa scrie. Iar intre slanina si slanina tare exista o diferenta. De calitate dar si de pret.

Ce alte informatii mai trecem pe fata ambalajului si cum le pozitionam? Vreti sa comunicati pe partea de maturare? Punem accentul pe originea romaneasca a retetei? Ne lasam imbatati de savoarea produsului? Rupeti-va atunci din timp dragi producatori si puneti toate aceste detalii pe hartie, sub forma unor reguli clare pe care apoi, tot voi producatorii, sa le si respectati. Altfel ne vom trezi cu alte retete curate, create de te miri cine.

ec. Forin Frasineanu

 

Va recomandam sa cititi si:

Certificarea IGP, o camasa prea mare pentru producatorii Salamului de Sibiu - 26/09/2016 

 

 

 


Toate actualitatile