English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Sa moara si capra vecinului. Ghimbirul, subiect de inspiratie in disputa dintre multinationalele carbogazoase      

19/05/2019 10:54

A fost suficient ca cei de la Pepsi Cola sa iasa pe piata cu o reteta pe baza de ghimbir. Eternul rival nu a stat prea mult pe ganduri si a venit cu o replica. In definitiv, de ce sa nu moara si capra vecinului?

 

Viteza cu care au replicat cei de la Coca Cola arata disperare. De cateva luni bune piata romaneasca este invadata cu noi si noi articole. Asistam la o strategie ce arunca practic in derizoriu departamentele de vanzari dar pune in prim plan marketingul. Iar brand managerii Coca Cola, aidoma unor farmacisti, elaboreaza reteta dupa reteta punand cate un miligram sau doua din cele mai traznite ingrediente. In criza de cifra, Coca Cola a transformat Romania intr-o piata test. In ciuda escului lamentabil inregistrat cu varianta Sprite castravete, noutatile continua sa curga. V-ati imaginat vreodata ca veti vedea pe rafturile magazinelor bauturi precum Coca Cola cu caise si pin? Sau Coca Cola cu mure si ienupar? Sau Coca Cola cu mere si soc? Ba pentru ca tabloul sa fie complet, cineva din marketingul aceleasi multinationale carbogazoase a avut inspiratia sa mai puna si zer din lapte in clasica Fanta. Ei bine, toate aceste noi retete ce confirma ca in chimia alimentara nu exista limite, pot fi gasite acum in cateva retele de magazine orientate mai mult spre profitul imediat decat spre educarea consumatorului. In spatele diversitatii sortimentale de moment regasim insa disperare. Cifrele se rostogolesc la vale, iar oamenii de vanzari dupa ce si-au taiat singuri craca rupand orice legatura cu distributia directa si cu traditionalul au realizat acum ca retailul modern nu mai poate duce. Evident, solutia lansarilor pe banda rulanta poate fi un motor de crestere de cifra. In definitiv vorbim deja de cateva zeci de articole multiplicate la nivelul unui univers cu doua, trei sau patru mii de magazine. Piata insa nu sta. In ciuda pasivitatii lanturilor de retail care au renuntat sa-si mai foloseasca brandurile private impotriva multinationalelor carbogazoase, in fiecare zi apar noi si noi amenintari, noi concurenti. Batalia pentru consumator a trecut la un alt nivel. Vom reveni...

 

Nota brandprivat.ro – Coca Cola cu gust de caise si pin contine 0,1% suc de caise din concentrat si 0,01% extract de pin. Adica 0,25 ml suc de caise din concetrat si 0,025 ml extract de pin la o sticla de 250ml. Aceleasi procente pot fi intalnite si in cazul variantelor cu mure si ienupar respectiv mere si soc.

Potrivit informatiilor de pe ambalaj, nou lansata Coca Cola zero cu gust de zmeura nu are nici macar un miligram de zmeura, gustul bauturii fiind dat de arome naturale al caror procent nu este specificat.  

 

 


Toate actualitatile