English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Retailul modern iubeste birocratia

26/10/2015 10:57

„Alo, v-a luat foc magazinul! Va multumim pentru sesizare si va rugam sa ne ajutati completand formularul de contact.” Din fericire este doar o mostra de umor negru desprinsa insa din cazuri reale. Solutiile simple sunt date la o parte, locul lor fiind luat de proceduri greoaie, cu formularistica aparent inutila. Si totul in conditiile in care greselile semnalate sunt evidente, iar rezolvarea lor poate fi facuta dintr-un simplu clic. Iubeste oare retailul modern birocratia? Am spune ca da si ca dovada va prezentam doua situatii reale din magazinele Lidl.

 

Cazul 1. Camara noastra, o ciorba de vacuta cu sau fara prea multe calorii. Fotografia trimisa de un cititor Lidl este elocventa. Caloriile calculate pentru o portie de 100g nu pusca la inmultire cu numarul de calorii aferent gramajului total al produsului. Ce putea face Lidl? O simpla verificare in baza de date la buyerul de resort sau punctual, in magazin, pe ambalajul produsului respectiv. Care este rezolvarea gasita de Lidl? „Salutare! Multumim pentru sesizare. Te rugam sa ne trimiti acesta informatie si pe socialmedia@lidl.ro pentru a verifica si a reveni cu detalii.” In inocenta sa, clientul a crezut ca simpla trimitere a unei fotografii poate fi suficienta. Ei bine, nu. Omul trebuie sa revina si sa piarda din nou timp, cand totul se putea rezolva simplu, chiar in birourile Lidl.

 

Cazul 2. Case insuficiente. Clientul, cu aceeasi inocenta ca si in cazul precedent, semnaleaza derapajul. Ce se putea face? In softul de gestiune poate fi gasit numarul de case deschise pe fiecare interval orar. In paralel, camerele de supraveghere inregistreaza miscarile din magazine, semnaland si eventuale cozi la case. Ce rezolvare gaseste Lidl? „Te rugam sa ne ajuti prin completarea formularului de contact. Astfel ne asiguram ca informatiile ajung la persoanele responsabile”. Cum legile lui Murphy sunt mai actuale ca oricand le regasim si in cazul de fata, discutia dintre retailer si client continuand cu alte cateva comentarii si cerinte inutile.

 

In ce ne priveste nu am reusit sa descoperim daca si presa trebuie sa completeze pentru fiecare articol scris un astfel de formular. Vazand insa lipsa de reactie din partea retailerului la materialele noastre am crede ca da.

 

Va dorim o saptamana excelenta!

 


Toate actualitatile