Retail in Detail, un eveniment specializat pentru piata FMCG din Bulgaria
Adevarat etalon al pietei FMCG din Bulgaria, conferinta anuala Retail in Detail a ajuns la editia cu numarul XI. Sub sloganul „CONNECTED FOR SUCCES”, evenimentul a reunit marti, 25 octombrie, in salile Sofia Event Center peste 300 de participanti din mediul de afaceri, demonstrand asfel interesul deosebit de care se bucura acest segment in randul producatorilor si retailerilor bulgari. Programul manifestarii a cuprins prezentari dintre cele mai diverse, oferind astfel o radiografie extrem de acurata asupra tendintelor si oportunitatilor aparute in ultimele luni nu doar pe piata locala ci in intreaga zona a Balcanilor. In paralel, in cadrul unor paneluri specializate, participantii la eveniment au putut dezbate alaturi de invitati de marca, modificarile aparute in sistemul bulgar de taxare, felul in care poate fi influentata decizia unui cumparator tot mai avizat dar si existenta unei piete unice, in zona Balcanilor. Pe lista speakerilor prezenti la eveniment s-au regasit:
Oportunitatile colaborarii cu Lidl
Daca in Romania, prezenta unui CEO Lidl la un eveniment de talia celui organizat in Bulgaria este greu de imaginat, in tara vecina este un fapt cat se poate de normal. In definitiv vorbim de oameni obisnuiti, chiar daca ei se afla in spatele unor branduri internationale generatoare de trenduri, ale caror decizii pot produce mutari majore atat pe verticala cat si pe orizontala. Prezentarea Milenei Dragijska-Dencheva, CEO, Lidl Bulgaria a starnit interesul participantilor la eveniment, subiectul abordat fiind unul extrem de actual si in acelasi timp sensibil. „Lidl, dezvoltarea durabila a companiilor mici si mijlocii din Bulgaria” a adus in prim plan modul in care retailerul german si-a construit strategia de brand privat prin parteneriate durabile cu producatorii bulgari. O abordare ce a deschis in fata micilor companii bulgare nu doar portile retailului modern autohton ci si o oportunitate de acces pe pietele europene pe care astazi este prezent Lidl.
Producatorii bulgari interesati de oportunitatile pietei romanesti
Prezenta tot mai vizibila a brandurilor bulgare pe piata romaneasca este un trend ce nu poate fi trecut usor cu vederea. Cu o populatie dubla fata de tara de la sud de Dunare, Romania reprezinta astazi o oportunitate in zona Balcanilor. Branduri precum Devin, Emeka, Savex, Semana sau Teo sunt familiare consumatorului roman, unele dintre ele setand chiar trenduri in piata si formand noi obiceiuri de consum. Prezentarea „Romania – Provocarile pietei de retail” sustinuta de Florin Frasineanu, Manager brandprivat.ro a scos in evidenta oportunitatile pietei romanesti dar si provocarile pe care companiile bulgare le pot intalni in disputa directa cu brandurile lanturilor internationale de retail.