English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

La Judecata de Apoi a buyerilor: Replici fara valoare adaugata dupa dulceata de ceapa rosie Raureni, sub brandurile Camara Noastra si UAuu!

24/09/2018 19:19

Zicala sa moara si capra vecinului tinde sa devina parte din strategia autohtona de brand privat, lanturile internationale de retail inghesuindu-se sa copieze produsele rivalilor. Valoarea adaugata lipseste cu desavarsire la fel si inovatia. In aceste conditii este normal sa ne intrebam: la ce mai au nevoie retailerii de buyeri de marca privata cand toata contributia lor se rezuma la priviri aruncate peste gard in curtea vecinului? Cat despre elementul acela de unicitate dat de implicarea lanturilor de retail in dezvoltarea unor produse cu adevarat inovatoare, create pe modelul si cerintele propriului consumator credem ca nu mai are rost sa vorbim. Ne indepartam pe zi ce trece de la standarde, prapastia dintre produsele dezvoltate in Romania si cele preluate din sortimentatia tarilor de origine adancindu-se tot mai mult. Concluzia este cu atat mai trista cu cat toate lanturile internationale de retail implicate in acest jalnic proces de copy paste au in spate traditie si experienta, putand scrie oricand doctorate despre brandurile private. Si totusi, cei aflati astazi la butoane, unii dintre ei adusi in Romania de la mii de kilometri distanta si platiti cu bani grei, se complac in acest joc de-a soarecele si pisica, copiind cu nerusinare produsele rivalilor. In ce ne priveste, am crezut ca odata cu iesirea definitiva din scena a unui personaj de trista amintire, interesat doar de cel mai mic pret si deloc de calitate, brandurile private o vor lua pe un cu totul alt drum, deschizand noi oportunitati in fata consumatorilor dar si a producatorilor romani. Se pare insa ca ne-am inselat si, aidoma politicii dambovitene suntem condamnati sa stam la mana unor personaje care dezvolta produse fara sa aiba nici cea mai mica legatura cu realitatea.

 

Dupa aceasta mult prea lunga introducere, ce-am mai putea spune despre o banala reteta de dulceata de ceapa rosie?

Dezvoltata de compania Annabella sub brandul Raureni, dulceata de ceapa rosie a starnit brusc interesul celor de la Lidl, produsul aparand peste noapte sub brandul privat Camara Noastra. Si nu oricum ci cu un capison de hartie, plus o bucata de sfoara neaos romaneasca, legata strategic pe gatul borcanului. Mutarea germanilor nu a ramas neobservata, eternul rival batand si el la usa producatorului. Se pare ca aici lucrurile au mers repede, Rewe Romania neavand nicio solutie proprie. Ca despre caiet de sarcini nu merita sa-i mai intrebam. Oamenii stiau insa una si buna: vrem o dulceata de ceapa rosie, ca cea de la Lidl. Si mai vrem sa iesim si pe pretul lor de vanzare. Iar producatorii, amabili din fire, nu au stat nici ei prea mult pe ganduri. Fara sa mai analizeze un posibil impact negativ asupra brandului propriu, cei de la Raureni si-au scanat propria reteta si, extaziati de isprava, au exclamat in acelasi glas cu germanii blocati de ani buni pe o tarla la Stefanesti, la marginea capitalei: UAuu!

Mustind de ’’inovatie’’ cele doua produse gemene, au primit acelasi nume. Pardon, acelasi pret de raft. Evident, sub palierul afisat in alte lanturi de magazine pentru dulceata de ceapa rosie Raureni. Asta asa, sa moara de invidie toti cei ce mai indrazneau sa vanda produsele autentice Raureni.

 

Teoretic, dupa sesiunea dubla de copy paste, prea multe nu ar mai fi fost de spus. Si totusi, puse una langa alta, cele trei articole (Raureni, Camara Noastra si UAuu!) nu sunt chiar identice. Aidoma gemenilor din celebrul film american, reteta Lidl este mai mica. Cu o cantitate mai mica de ceapa la suta de grame produs finit, reteta Camara Noastra este inferioara calitativ. Cat priveste reteta Rewe Romania, ea seamana ca doua picaturi de apa cu cea a producatorului. Surpriza insa abia acum vine. Chiar daca are o cantitate mai mica de ceapa si implcit mai mult ulei, zahar sau alte ingrediente secundare, dulceata de ceapa rosie Camara Noastra are, tineti-va bine, aceleasi valori nutritionale cu cele ale produsului Raureni dar si al rivalilor de la Rewe. Asadar, trei produse, doua cu retete identice 100% si un al treilea diferit la cantitatea de materie prima, au in final aceleasi, dar absolut aceleasi valori nutritionale. Sa vezi si sa nu crezi. E greu de spus cum s-a ajuns la aceasta performanta unica ce poate rescrie din scoarta-n scoarta manualul de chimie alimentara. Dar cum secretul ingineriei se afla undeva prin birourile Annabella, Lidl sau Rewe Romania, nu ne ramane decat sa apelam (din nou!) la cele trei parti implicate, rugandu-le sa ne elucideze dilema. Ii rugam asadar pe cei responsabili cu productia si cu brandurile private de la compania Annabella, pe directorul de achizitii si pe buyerul de marca privata al Lidl Romania si, nu in cele din urma si pe directorul de achizitii si buyerul de marca privata al Rewe Romania sa transmita si cititorilor brandprivat.ro cate ceva din tainele acestei performante cu adevarat unice. Asta, doar in cazul in care exista cu adevarat vreun secret si nu avem si aici un trist copy paste, datele nutritionale de pe ambalaj neavand nici cea mai mica legatura cu realitatea.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – Fara absolut nicio legatura cu subiectul de fata, adresam urmatoarea intrebare conducerii A.N.P.C.: cand a fost ultima data cand au verificat informatiile nutritionale de pe un produs printr-o analiza de laborator? Sa spunem o analiza Larex? Ca de comunicate prin care sunt anuntate sanctiuni pentru greseli de afisare a preturilor de raft sau de depasire a termenelor de valabilitate, sincer, ne-am cam saturat.

 

Va recomandam sa cititi si:

Dulceata de ardei iute sau dulceata cu ardei iute? Cat de corecte mai sunt valorile din declaratia nutritionala? - 03/09/2018 

S-a suparat oare buyerul Auchan pe cei de la fabrica Raureni? - 20/09/2018 

 


Toate actualitatile