English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Rebrandingul ca oportunitate comerciala pe final de an sau cum poti face bani din subinchirierea spatiilor comerciale. O lectie practica de la Plafar

31/12/2018 08:42

Imagini inedite in aceste zile in cateva centre comerciale, magazinele Plafar pierzandu-si pur si simplu identitatea. Brandul Plafar, pe vremuri o adevarata mandrie nationala, a fost practic inlocuit de pe fatada magazinelor, in locul acestuia aparand pancarte ieftine, scrise  parca de scolari. Decizia celor care gestioneaza astazi brandul Plafar nu vine in urma unor probleme financiare ci face parte dintr-o strategie comerciala bine pusa la punct si perfect ancorata in situatia actuala. Extrem de pragmatici, managerii Centrofarm, compania privata care detine brandul Plafar, au realizat ca poti face mai multi bani din subinchirierea spatiilor comerciale decat din vanzarea medicamentelor si alimentelor naturiste. Satui sa mai astepte eventuali clienti intr-o perioada cand romanul cumpara numai cozonac, sarmale si pachete pomana porcului, cei de la Centrofarm au impuscat doi iepuri dintr-un foc. Le-au dat astfel posibilitatea angajatilor sa petreaca Sarbatorile in mijlocul familiei incasand in acelasi timp sume de bani de la chiriasii de ocazie. Desi in toata aceasta ecuatie imaginea brandului Plafar pare sa nu mai conteze, modelul tinde sa devina un win-win, castigatori fiind nu doar firma vanzatoare de artificii ci si proprietarii centrelor comerciale care isi diversifica astfel oferta de sezon.

 

Brandul Plafar a fost cumparat in iunie 2007 de reteaua privata de farmacii Centrofarm, retea cu actionariat strain, de la statul roman. Pentru suma de un milion de euro, guvernantii romani renuntau atunci la unul dintre cele mai puternice branduri nationale, Societatea Nationala Plafar ramanand astfel fara dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei marci.

 

 


Toate actualitatile