English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Punct final in colaborarea dintre Nestlé si Coca Cola. Va disparea brandul Nestea de pe piata romaneasca?

08/01/2018 09:47

Dupa 16 ani, parteneriatul dintre Nestlé si Coca Cola pe segmentul ceaiului ready to drink a ajuns la final. Incepand cu data de 1 ianuarie 2018, compania mixta Beverage Partners Worldwide (BPW), care se ocupa de brandul Nestea si-a incetat activitatea. „Piata ceaiului ready to drink a evoluat, iar Nestlé considera ca este momentul potrivit pentru a dezvolta Nestea independent”,  au desclarat reprezentatii Nestlé, incercand sa isi justifice decizia. In mai multe tari, inclusiv in Statele Unite, administrarea brandului Nestea va fi preluata de divizia Nestlé Waters. Lista va fi completata si cu tarile europene neafectate de acordul de licenta cu Coca-Cola.

Vor exista insa si exceptii, printre ele numarandu-se si Romania. Nestlé a acordat o licenta de productie si distributie companiei Coca-Cola pentru sapte piete nationale: Canada, Andorra, Spania, Portugalia, Bulgaria, Ungaria si Romania.

Teoretic, desi in baza acestui nou acord Nestea ar trebui sa ramana in retailul romanesc, Coca Cola a intreprins deja o serie de modificari in strategia sa nationala. Astfel, incepand cu data de 1 ianuarie 2018 compania va renunta la majoritatea aromelor, pastrand doar cele mai bine vandute doua referinte Nestea: piersica si lamaie. Celelalte arome Nestea aflate acum in magazine vor fi vandute pana la epuizarea stocurilor. In paralel, Coca Cola a pus in aplicare un plan B, pregatind lansarea unui nou brand.

Este vorba despre FUZETEA, brandul urmand a fi distribuit de Coca Cola Romania in paralel cu Nestea. Inca de la lansare, brandul FUZETEA mizeaza pe diversitate, oferta sa avand la baza patru arome de ceai negru cu mango-ananas, lamaie-lemongrass, hibiscus-piersica si capsune-afine si o reteta de ceai verde cu menta si lime. Cele cinci articole vor fi disponibile in ambalaje de 500ml si 1,5l, exceptie variantele lamaie-lemongrass si hibiscus-piersica pentru care este pregatita si o ambalare la 250ml.

 

Noua strategie Coca Cola va crea efecte pe piata romaneasca a ceaiului ready to drink. Vor exista perdanti si castigatori, se vor rescrie cote de piata. Despre toate aceste implicatii, pe larg, in articolul Incetarea parteneriatului Nestlé Coca Cola va produce efecte pe piata romaneasca, articol rezervat abonatilor brandprivat.ro

 

Nota brandprivat.ro - Pe site-ul nostru, in sectiunea rezervata studiilor de piata, puteti gasi o ampla lucrare dedicata brandurilor private prezente in categoria ice tea. O baza completa de date a ultimelor trei ani, cu numeroase fotografii, grafice si tabele, centralizate la momentul actual si realizata de catre Sales Consulting, societate specializata in analiza si monitorizarea pietei. Un instrument de lucru util si profesionist, recomandat pentru toti factorii de decizie din retail dar si pentru cei care astazi produc, distribuie sau importa astfel de produse (aici). 

 

 


Toate actualitatile