English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Promotiile incrucisate

21/10/2011 12:27

Promotiile incrucisate sunt poate mai frecvent intalnite in segmentul asigurarilor tip RCA sau al companiilor de telefonie mobila decat in comertul modern. Sunt insa si companii care au facut din acest gen de promotii o parte din strategia lor de piata. Pare destul de usor, atunci cand portofoliul iti permite, sa combini diferite articole fie pentru a atinge un target, fie pentru a atrage un segment nou de consumatori.

Cand insa promotia presupune doua produse sub branduri diferite si de la producatori diferiti incep sa apara si primele semne de intrebare: se potriveste oare brandul X cu brandul nostru? Avem acelasi profil de consumatori? Care este cota de piata pentru brandul X? Asocierea brandului meu cu brandul X imi poate afecta imaginea? Ma ajuta in vanzari? Si lista poate continua. Iar in final apar noi seturi de intrebari in interminabile sedinte intre departamente sau companii. Ore, e-mailuri, telefoane, analize, discutii, aprobari, negocieri... Totul pentru un plus de imagine, cota de piata sau noi consumatori atrasi. E doar o parte dintr-un scenariu intalnit aproape la fiecare lansare de promotie incrucisata. Un scenariu care se poate amplifica in cazul in care unul dintre produse este un brand privat.  Sa fim realisti. Cati producatori sunt dispusi astazi sa isi asocieze imaginea cu cea a unui brand privat?

Si totusi astfel de situatii au aparut in ultimele doua luni. Producatori care au decis sa isi promoveze brandurile prin asociere cu cele ale unor retaileri si sa realizeze impreuna acest gen de promotii. Am ales, spre exemplificare trei situatii diferite:

 

Pachet promotional la un pret special.

Retailer: Carrefour                                                                                            

Producator: Knorr

Produse: Carrefour Ulei floarea soarelui 1l si Knorr Delikat Adaos alimentar 500g.

Mecanism promotie: pret special cu reducere 15% fata de pretul de raft, la cumpararea unui pachet cu ambele produse.

Un pachet in a carui componenta "virtuala" intra un produs brand privat (Carrefour) alaturi de un brand international (Knorr Delikat). De ce "virtuala"? Pentru ca practic nu a fost o infoliere speciala ci doar o reducere aplicata la casa de marcat pe fiecare bon ce continea ambele produse.

 

Produs brand privat oferit drept gratuitate                                                                            

Retailer: Metro

Producator: Delaco

Produse: Apetito branza topita cu smantana UHT 150g si Fine Food Toast clasic feliat 600g.

Mecanism promotie: la cumpararea a 4 bucati Apetito branza topita cu smantana UHT 150g /factura se acorda o paine Fine Food Toast clasic feliat 600g. 

Practic produsul brand privat era oferit drept gratuitate pentru a sustine vanzarea brandului de producator.

 

Produs brand de producator oferit drept gratuitate

Retailer: Selgros Cash&Carry

Producator: Orkla Foods Romania

Producator: Bergenbier S.A.

Produse: Selgros Grill Family Pack; Mustar La Minut; Bere Noroc 1l.

Mecanism: La cumpararea unui pachet Selgros Grill Family Pack se acorda dupa linia caselor de marcat un borcan de mustar La Minut sau o bere Noroc 1l.

Trebuie precizat ca Selgros, odata cu aceasta promotie a introdus si o alta noutate: promovarea unui articol sezonier. Pentru ca Selgros Grill Family Pack a fost un articol sezonier, comercializat doar pe durata sezonului estival. De altfel articolul a fost retras din sortimentatie in jurul datei de 15 septembrie. Au existat patru variante de pachet, diferite:

  • Pachet Family cu file de porc 1.350g (8 mici, 4buc ceafa fara os, 4buc cotlet fara os)
  • Pachet Family cu carnaciori 1.350g (8 mici, 4buc ceafa fara os, 8 carnaciori)
  • Pachet Family cu carnati 1.550g (8 mici, 4buc cotlet fara os, 4 carnati)
  • Pachet Family cotlet cu os 1.700g (8 mici, 4buc cotlet cu os, 4 carnati)

Pretul de vanzare a fost unic, indiferent de componenta pachetului.

Promotiile s-au derulat in lunile august si septembrie, numai pe durata weekendurilor. Primele promotii au fost facute impreuna cu Bergenbier, cumparatorii primind cate o bere Noroc 1l dupa casele de marcat. Ulterior, Orkla Foods a luat locul celor de la Bergenbier, iar gratuitatea acordata consta intr-un borcan de mustar de masa La Minut 300g.

Din pacate nu avem date de sell out pentru a ne putea pronunta asupra rezultatelor promotiilor. Chiar daca ele raman doar la stadiul unor simple incercari, cu siguranta au deschis un nou capitol in promovarea brandurilor private.

Florin Frasineanu 

 


Toate actualitatile