English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Produsele congelate, o noua oportunitate pentru brandurile traditionale

08/12/2011 08:41

Categoria produselor traditionale reprezinta o oportunitate pentru lanturile de retail. Fie prin preluarea unor retete de produse traditionale, fie prin dezvoltarea propriilor linii, retailerii au folosit din plin oportunitatile create de piata. 2010 a fost un an de varf ce a culminat cu lansarea a trei linii de produse traditionale de catre tot atatea lanturi de retail. Articolele au fost dintre cele mai diverse, de la covrigi, zacusca, pufuleti, muraturi, legume, fructe, branzeturi, produse lactate si mai cu seama mezeluri.

Recent Cora a deschis in cadrul produselor traditionale, o noua categorie: cea a legumelor congelate. Sub brandul propriu Traditia Gustului, Cora propune clientilor sai doua noi articole, doua amestecuri de legume pentru retete de mancaruri traditionale:

  • Traditia Gustului Legume pentru tocanita cu ciuperci 400g
  • Traditia Gustului Legume pentru ghiveci 400g

Cele doua produse Traditia Gustului se incadreaza in categoria mixurilor vegetale, o categorie in crestere, apreciata de consumatori. Sunt doua retete ce au in spate valoare adaugata, dovada ca retailerul nu vizeaza pretul, ci fidelizarea clientilor prin produse de calitate. Varianta de gramaj propusa pentru ambele produse (400g) detine in prezent cea mai mare pondere in preferintele consumatorilor.

 

Piata romaneasca a legumelor congelate 

Preferintele romanilor s-au indreptat la inceput catre legumele congelate. Mazarea, fasolea verde, spanacul sau cartofii congelati au fost printre articolele cele mai apreciate. Au aparut apoi mixurile de legume, iar varianta mixului mexican a devenit in scurt timp un produs de top. Apetitul pentru legumele congelate a imprimat pietei in ultimii 10 ani, un ritm ascendent. Volume in crestere de la an la an si o oferta din ce in ce mai diversificata. Un potential imens pentru producatori si oportunitati pentru comercianti, cu atat mai mult pentru dezvoltarea unor produse brand privat.

O piata estimata in prezent la peste 65.000 tone anual, bazata mai mult pe importuri decat pe productie autohtona, cu un varf de consum in lunile de iarna. Per capita un consum mediu anual de peste 3kg. Putin insa, in comparatie cu tarile Uniunii Europene.

Pe termen mediu si lung estimarile sunt optimiste. Cerere exista, iar trendul de crestere pentru urmatorii ani se va mentine. Exista insa si un risc: limitarea spatiului de expunere. Peste 75% din volumele inregistrate la nivel national sunt realizate in comertul modern.

Supermarketurile si hypermarketurile raman pentru romani locul preferat de achizitie al acestor produse. Motivatia sta nu numai in oferta diversificata si preturile atractive dar si in siguranta data de pastrarea circuitului de frig al produselor. Pentru un magazin modern circuitele de frig si zonele de vanzare pentru produsele refrigerate, proaspete sau congelate, reprezinta partea cea mai mare a investitiei. Nu de putine ori investitiile in zonele de frig depasesc 70% din totalul investitiei intr-un magazin modern. O investitie care nu se amortizeaza in acelasi ritm cu celelalte zone din magazin.    

 

 


Toate actualitatile