English Romana
SONDAJ

Ce program credeti ca vor avea magazinele moderne, in an centenar, de Ziua Nationala a Romaniei?

  • Program normal
  • Vor fi inchise
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Produs in U.E. Sintagma care anuleaza valoarea apelativului european I.G.P.

12/11/2019 12:49

Fidel strategiei sale lipsite de transparenta fata de consumatorul roman, Lidl isi da cu stangul in dreptul si eticheteaza doua retete de martipan din Lübeck ca fiind produse in U.E. Teoretic, nimic neobisnuit. Orasul Lübeck se afla pe teritoriul Uniuniii Europene asa ca abordarea buyerului Lidl este, pana la un punct, corecta.

Dezvoltate sub brandul privat Favorina, cele doua retete de martipan de Lübeck beneficiaza si de apelativul european I.G.P. Un apelativ care le asociaza din start cu orasul german Lübeck. Privita insa prin acest aparent neinsemnat detaliu, strategia Lidl este atipica. Practic, in locul sa puna in valoare apelativul european, comunicand transparent asupra originii produsului, buyerul de marca privata a preferat sa comunice originea printr-o sintagma banala. Interesant este ca dintre toate cele patru tari Lidl in care se comercializeaza cele doua retete de martipan de Lübeck, sintagma „Produs in U.E.” apare doar in limba romana. In rest, pentru germani, pentru italieni sau pentru francezi, originea este evidentiata clar: „Produs in Germania”.

Facand haz de necaz am putea spune ca romanii sunt singurul popor european care stie cu adevarat in ce tara se afla orasul Lübeck.

 

Nota brandprivat.ro – Un articol aproape identic a putut fi gasit si in sortimentatia Penny Market. In contrast cu abordarea Lidl, reteta de martipan dezvoltata de cei de la Penny Market sub brandul privat Doucer avea mentionat clar pe ambalaj nu doar originea germana a produsului ci si compania producatoare: Erasmi&Carstens GmbH&Co. KG, companie a carei unitate de productie era, evident, in orasul Lübeck. Mai clar nici ca se putea.

 

 

 


Toate actualitatile