English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Problema de weekend: Calculati cate articole intra in sortimentatia unui magazin de proximitate 

27/04/2012 12:52

Pentru cei care vor sa ramana conectati la retailul modern in scurta mini vacanta pe care o avem in fata, le propunem spre rezolvare o problema. Nu, nu e matematica lui Gheba, desi calculele au la baza simple operatiuni aritmetice. Asadar, iata problema:

Formatul magazinelor de proximitate pare sa prinda si e tot mai des intalnit in deschiderile lanturilor de retail. Comunicatele acestora se intrec in a anunta sortimentatii de mii de articole, expuse pe doar cateva sute de metri patrati. Incet, numarul articolelor a crescut desi suprafetele comerciale par sa se rastranga. Am intalnit recent la un magazin deschis pe aproximativ 300 m² numai putin de 6000 de articole. Recordul pare sa il detina un supermarket cu 7500 de articole expuse pe 500 m².

In aceste conditii va propunem sa calculati sortimentatia optima pentru un astfel de magazin, neaparat cu autoservire. Va dam si cateva date ajutatoare:

  • pentru fiecare articol luati in calcul doar o singura fata de expunere
  • latimea medie a unei fete de expunere = 10 cm

Cei 750 m liniari de raft obtinuti (pentru o sortimentatie de 7500 de articole), va trebui sa ii transpuneti in metri de raft, cu cate cinci polite. Pentru aceasta folositi urmatoarele date:

  • adincimea unei polite de raft = 40 cm
  • latimea unui culoar dintre rafturi = 1,6 m

Un magazin de 500 m² inseamna un spatiu de 25m*20m. Din care scadeti spatiul alocat raioanelor de legume fructe, panificatie, congelate, precum si spatiul alocat caselor de marcat, impreuna cu zona de iesire/intrare.

Dupa ce ati facut repartizarea produselor pe rafturi, luati in calcul si necesitatea unui depozit. Ati alocat doar o fata/produs asa ca veti avea nevoie de spatiu de depozitare pentru cel putin 1000 de articole (bauturi, bere, sucuri, ape, hartie igienica, prosoape, alimente de baza). Vor fi articole de volum sau de rulaj, pentru care stocul de raft nu e suficient in conditiile unei singure aprovizionari zilnice.

La final, rezultatul obtinut, va rugam sa il clasificati intr-una din urmatoarele categorii:

  • Strategie inovatoare a retailerului
  • Campanie de PR
  • Element de presiune in negocierile periodice cu furnizorii

Daca intampinati dificultati in rezolvarea problemei, puteti trage cu ochiul la modelul magazinelor discounter, unde pe aproximativ 1000 m², sunt inghesuite cam 1400 de articole.

 

Va dorim un weekend excelent!

 

 


Toate actualitatile