English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Pretul laptelui de consum in scadere. Tonul il dau brandurile private

26/02/2018 08:42

Dupa polemica iscata de declaratiile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei in ultimul sau raport asupra inflatiei, pretul laptelui de consum inregistreaza o usoara scadere la raft. Tonul il dau si de aceasta data marile lanturi de retail, cu produse sub brandurile proprii. Palierul minim inregistrat in raportul BNR pe laptele de consum 1,5% grasime l-a constituit pretul de raft din magazinele Auchan, cu un articol sub brandul entry level. Produs pe baza de lapte romanesc, de compania Sanlacta in unitatea de la Santana de Mures, laptele Pouce costa pana zilele trecute fix 2,80 lei litrul. Ei bine, pe finalul saptamanii trecute, palierul minim a ajuns la 2,69 lei, noul record fiind inregistrat in magazinele Kaufland pe laptele de consum sub brandul K-Vreau din Romania. Produs de compania Lactag S.A. in fabrica de la Costesti, judetul Arges, laptele K-Vreau din Romania este comercializat in ambalare de tip Tetra Pak, cu certificare FSC® (Forest Stewardship Council®) pentru masa de carton. Abordarea intaiului retailer al tarii surprinde in conditiile in care brandul privat K-Vreau din Romania era promovat pana acum ca un brand mainstream ce cocheta pe alocuri cu segmentul premium. Decizia Kaufland de a arunca brandul intr-o disputa de pret ridica un prim semn de intrebare asupra adevaratei strategii din spatele brandului K-Vreau din Romania.

Actiunile derulate de Auchan si Kaufland sunt completate cu o ampla promotie in-store, derulata de Penny Market pe laptele de consum sub brandul privat Boni. Actiunea vizeaza nu doar varianta de 1,5% grasime al carui pret coboara la 2,89 lei ci si laptele de 3,5% grasime, pretul acestuia coborand in premiera la 2,99 lei/litru. Ambele variante sunt produse de compania Albalact, ambalarea fiind de tip Tetra Pak, cu masa de carton certificata FSC® (Forest Stewardship Council®). Cum laptele de consum Boni produs pentru Penny Market are la baza aceeasi materie prima ca laptele Zuzu, promotia germanilor ridica un semn de intrebare asupra diferentei de pret dintre cele doua produse, ultimul fiind comercializat in magazine la peste 5,40 lei/litru. Scaderea pretului de raft pentru laptele de consum operata de lanturile de retail pe brandurile proprii ridica o presiune suplimentara asupra producatorilor romani, cu efect direct asupra brandurilor acestora dar si asupra profitabilitatii respectivelor companii producatoare. De urmarit!

 

Va recomandam sa cititi si:

Laptele Auchan, baza de calcul pentru rapoartele Bancii Nationale a Romaniei - 21/02/2018 

 

 


Toate actualitatile