English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Potrivit unui studiu Tetra Pak, laptele cu arome generează creÈ™tere în industria lactatelor

10/06/2013 06:51

Cea de-a șasea ediție a raportului Tetra Pak "Indexul Lactatelor" evidențiază o creștere semnificativă a cererii pentru laptele lichid cu arome, din partea consumatorilor ocupați, preocupați de sănătate și gust

Conform celui mai recent studiu Tetra Pak®, lider mondial în procesarea È™i ambalarea alimentelor, la nivel global consumul de lapte cu arome va creÈ™te între 2012 È™i 2015 È™i va fi mai mult decât dublul consumului de lapte simplu. Consumatorii manifestă o preferință în creÈ™tere față de laptele cu arome, gustos, hrănitor È™i ambalat în mod convenabil, acesta devenind o alternativă pentru alte tipuri de băuturi, ceea ce creează oportunități pentru companiile de produse lactate pentru a-È™i creÈ™te  profitabilitatea.

Laptele cu arome, al doilea cel mai consumat produs lactat lichid după laptele simplu, este estimat să aibă o rată anuală compusă de creÈ™tere (CAGR) de 4,1% între 2012 È™i 2015, crescând de la 17 miliarde de litri la 19,2 miliarde de litri. Țările în curs de dezvoltare vor conduce la creÈ™terea cererii de arome È™i produse noi care pun accent pe sănătate. Laptele simplu este estimat să crească cu 1,7% (CAGR) în aceeaÈ™i perioadă de timp, de la 208,5 miliarde de litri în 2012 la 219,5 miliarde de litri în 2015. Totalul cererii de produse lactate lichide este preconizat să crească cu 2,4% din 280,3 miliarde de litri la 301.3 miliarde de litri în această perioadă, conform studiului Tetra Pak.

Având în vedere faptul că laptele simplu devine din ce în ce mai mult un bun de larg consum, laptele cu arome oferă companiilor de lactate oportunitatea de a oferi un plus de valoare nu numai consumatorilor, dar ÅŸi propriilor cifre de vânzări", a declarat Dennis Jönsson, PreÈ™edinte È™i Director Executiv al Tetra Pak Group. "Dacă are aromele potrivite, ambalarea porÈ›ionată potrivită, laptele cu arome poate să răspundă mai multor tipuri de nevoi legate de sănătate, alimentaÈ›ie È™i stil de viață.

Tetra Pak a identificat patru motoare de creÈ™tere ale consumului de lapte cu arome. Primul motor este dorinÈ›a pentru o alimentaÈ›ie sănătoasă, care determină consumatorii, mai ales pe cei din țările în curs de dezvoltare, să se îndrepte către produsele lactate cu un conÈ›inut nutriÈ›ional bogat. Al doilea motor este urbanizarea, care contribuie la creÈ™terea nivelului de viață, dar È™i a ritmului, determinând astfel o cerere mai mare pentru consumul "on-the-go" pentru laptele lichid cu arome ambalat în porÈ›ii individuale. Al treilea motor este dorinÈ›a consumatorilor de a încerca băuturi È™i alimente noi, laptele cu arome fiind unul dintre produsele care răspund acestor nevoi. Al patrulea motor - consumatorii caută experienÈ›e alimentare de răsfăț" pentru a lăsa deoparte presiunea zilnică în perioada de nesiguranță economică.

"Oamenii sunt dispuÈ™i să cheltuie puÈ›in mai mult pentru mici capricii în vremuri grele care le solicită sacrificii mari", declară Libby Costin, Director Global de Marketing al Portofoliului al Tetra Pak.

DeÈ™i consumul de lapte cu arome este încă scăzut în comparaÈ›ie cu alte băuturi, precum băuturile răcoritoare carbonatate, percepÈ›iile pozitive ale consumatorilor referitor la beneficiile laptelui asupra sănătății creează oportunități pentru creÈ™teri semnificative ale consumului de lapte cu arome, conform Tetra Pak. Rata de creÈ™tere a consumului de lapte cu arome este prevăzută să crească mai mult de triplu față de cea a băuturilor răcoritoare carbonatate, în 2012-2015. În această perioadă, este previzionată o creÈ™tere a băuturilor răcoritoare carbonatate de 1,3% (CAGR), comparativ cu un estimat de 4,1% (CAGR) pentru laptele cu arome.

Consumat în mod tradiÈ›ional de către copiii care savurează gustul, Tetra Pak identifică pentru laptele cu arome oportunități de dezvoltare pentru alte categorii de consumatori precum adolescenÈ›ii È™i adulÈ›ii, iar dincolo de gust să atingă "punctul culminant", unde gustul È™i sănătatea se întâlnesc.

"Pentru consumatorii care nu doresc să facă compromisuri în ceea ce priveÅŸte gustul, sănătatea sau confortul, laptele cu arome se dovedeÅŸte a fi o alternativă din ce în ce mai populară faţă de alte băuturi", declară Jönsson. 

În timp ce preconizăm o creÈ™tere la nivel global a cererii pentru laptele cu arome, cererea din țările în curs de dezvoltare, mai ales în Asia È™i America Latină, este preconizată să o depășească pe cea din America de Nord È™i Europa, astfel pieÈ›ele emergente fiind motoarele de creÈ™tere pentru industria lactatelor.

De fapt, È™apte țări din topul 10 mondial al pieÈ›elor pentru laptele cu arome sunt țări în curs de dezvoltare, conform studiului Tetra Pak. China este cea mai mare din lume, urmată  de Statele Unite ale Americii È™i India. CreÈ™terea cererii pentru laptele cu arome din perioada 2009-2012 a fost în principal condusă de patru țări în curs de dezvoltare: Brazilia, China, India si Indonezia.

TendinÈ›a de creÈ™tere este prevăzută să continue până în 2015. În timp ce țările în curs de dezvoltare ocupă 66% din consumul laptelui cu arome în 2012, acesta este preconizat să creasca la 69% până în 2015. China, Asia de Sud, Sud-Estul Asiei reprezintă mai mult de jumătate din consumul global de laptele cu arome. De fapt, doar È™ase țări din Asia (China, India, Indonezia, Malaezia, Filipine È™i Thailanda) consumă 47% din producÈ›ia globală de lapte cu arome, conform studiului Tetra Pak.

Cutiile de carton au devenit principalul tip de ambalaj pentru laptele cu arome. Astfel, în 2012, 62% din laptele cu arome "de băut" a fost ambalat în cutii de carton, pornind de la 57% în 2009. Se aÈ™teaptă ca ambalajele de carton să reprezinte 64% în 2015, cu porÈ›ii care să atingă 81% din consumul laptelui cu arome "de băut".

În ceea ce priveÈ™te România, laptele cu arome are o pondere mică, reprezentând aproximativ 1% din piaÈ›a laptelui simplu ambalat la nivelul anului 2012. Aceasta se datorează È™i consumului mic de lapte simplu per capita, care situează România pe ultimele locuri din Europa, cu o medie de 12 litri de persoană, de aproximativ 5 ori mai puÈ›in decât țări precum CroaÈ›ia sau Slovenia, conform studiului Euromonitor. DeÈ™i este de aÈ™teptat ca în următorii ani segmentul de lapte cu arome să se dezvolte È™i în România, această evoluÈ›ie rămâne direct influenÈ›ată de nivelul de înÈ›elegere al consumatorilor privind importanÈ›a consumului general de lapte pentru o dietă sănătoasă È™i echilibrată. 


Toate actualitatile