English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Polonezu', Lidl si Camemberu’

12/10/2015 08:56

Un polonez, devenit prin grija presei „turist” in gradina Carpatilor, nu a avut altceva mai bun de facut decat sa compare preturile Lidl Romania cu cele din tara sa natala. Mirarea sa a fost maxima si, in secunda doi s-a si grabit sa-si critice retailerul favorit printr-o postare pe pagina de Facebook a acestuia. De unde sa stie saracu polonez ca roata fusese demult inventata. Ca un retailer care se respecta, Lidl trebuie sa mai genereze si profit. Altfel de unde bani pentru campaniile de la televizor sau pentru onorarii la d’alde Maruta, Andra sau Cabral. Practica nu este noua si, in scurta sa existenta romaneasca, Lidl a ridicat-o la rang de arta, folosind cu dexteritate toate parghiile pe care un retailer le are la dispozitia sa.

 

Postarea polonezului nostru a atras atentia fanilor care nu s-au sfiit sa-si spuna parerea. Bulgarele s-a rostogolit si a ajuns si la urechile presei. Pana aici a fost. Un articol, preluat prin copy paste de mai multe site-uri ciudate fara ca nimeni sa precizeze sursa si autorul, a devenit viral pe internet. Pe fondul unei duminici ploioase, cei care nu au fost la vot s-au refugiat pe net. Si sa te tii tir asupra Lidl. Postarile curgeau pe pagina de Facebook a retailerului, indignarea ajungand la cote maxime. Pana si cei aflati la coada la pupat moaste s-au implicat in disputa, decretandu-si dezamagirea totala fata de practicile germanilor. Si pe buna dreptate. In inconstienta sa, retailerul a atentat la tot ce aveam noi mai de pret, majorand cu nerusinare pretul Camemberului. Si acum ce-o sa facem? Ce-o sa mai punem copiilor la scoala pentru gustarea de la ora 10? Frica zilei de maine plutea asupra tuturor. Uitandu-si rapid declaratiile totale de adeziune, mii de romani au stigmatizat Lidl fara insa ca vreunul dintre ei sa isi retraga si like-ul dat acestuia.

 

In toata isteria generala, nimeni, dar absolut nimeni, nu si-a pus o intrebare simpla. Ce are Camemberu’ Lidl de e asa special? Ei bine, nu are are nimic. Reteta este una comuna, procesata la scara industriala. Logo-ul „Produs in Franta” nu echivaleaza cu vreun apelativ european care sa certifice valoarea adaugata din spatele produsului. Nici macar nu e facut in Normandia, zona recunoscuta – si certificata – pentru calitatea branzei camembert produsa acolo. Nimeni nu a aruncat o minima (si obligatorie!) privire in piata, la concurenta. Retailul modern abunda astazi de branzeturi frantuzesti, iar Camemberu’ e departe cea mai raspandita specialitate. Gasim retete dintre cele mai diverse, cu certificari europene si incontestabila valoare adaugata. Aici ar fi fost interesanta o comparatie de preturi, pornind sa spunem de la o raportare cu produsul lider.    

 

In loc de concluzii

Romania: 1,6 milioane fani Lidl la o populatie de 19 milioane de locuitori.

Polonia: 0,9 milioane fani Lidl la o populatie de 38,53 milioane de locuitori.

No comment!

 

Post scriptum

O publicatie cu inflexiuni de inteligenta in denumire, solicita sa ii fie semnalate cazuri similare. O facem bucurosi, punand la dispozitia venerabililor dar si a altor publicatii interesate, cateva cazuri inregistrate in decursul timpului in acelasi buclucas Lidl. Nu avem nicio pretentie financiara sau de alta natura, acordandu-le drept de folosinta gratuita asupra imaginilor de fata. Iar daca mai vor, mai avem. Podul e plin.

Ne-ar placea sa vedem o reactie similara la scara nationala si in cazul celebrilor bulgarasi de savoare, recomandati cu atata inocenta de Andra. Pentru ca si in cazul lor, aidoma Camemberului Lidl, cineva castiga de pe urma romanilor creduli, vanzandu-le sare ieftina pe post de condiment scump. Ba mai pune si E-uri nocive in reteta. Sau in cazul iaurturilor cu gelatina si apa, sau in cazul mezelurilor pline cu apa si ingrediente nocive. Un prim pas in documentarea unor astfel de materiale poate fi facut accesand chiar pagina noastra. Incearca cineva?

 

Va recomandam sa cititi si:

Domnia si prostia se platesc! Romania, o vaca de muls pentru Lidl! - 30/03/2015

Romani, Andra va recomanda sa consumati E-uri! - 22/09/2015

 

 

 

 


Toate actualitatile