English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Pizza topping, recomandat de Selgros „pentru profesionisti”

07/01/2015 14:25

Pizza topping, o ambalare exclusiva dezvoltata pentru Selgros sub brandul Rustic, de catre Delaco Distribution S.A. Reteta produsului contine lapte de vaca pasteurizat (78%), ulei vegetal (20,6%), sare, culturi lactice, cheag. La origine, articolul este produs in indepartata Danemarca si, asemeni lui pe piata romaneasca exista in momentul de fata alte zeci de replici, dintre care unele chiar sub branduri private, in retele precum Metro sau Carrefour. Avem asadar in fata un inlocuitor al clasicului cascaval, a carui calitate poate fi influentata negativ de procentul grasimilor vegetale din componenta. O slaba calitate inseamna insa si un pret scazut. Argumentul, extrem de important in contextul economiei actuale, a propulsat pur si simplu genul acesta de produse in topul vanzarilor. Inevitabil a aparut o sub-categorie distincta, fara insa ca aceasta sa fie evidentiata corespunzator la raft. Sunt lanturi de retail care au deja o semnalizare adecvata, dar si un lay-out clar. Altele, plaseaza discret produsele in imediata vecinatate a cascavalurilor, mizand pe termenul de comparatie numit pret.

Pentru multi consumatori lista ingredientelor conteaza mai putin in decizia de cumparare. Altii s-au obisnuit deja si le achizitioneaza cu buna stiinta. Cota de piata in crestere pe care o inregistreaza genul acesta de produse musca sistematic din productia autohtona. Ca substitut direct al cascavalului, toppingul din import, pe baza grasimilor vegetale afecteaza negativ cifrele producatorilor romani. Incet, obiceiul de consum se schimba. Oamenii renunta la calitate. Consumul de cascaval scade si, realizam aceasta (de ce oare?) doar in momente de criza, cand stocurile stau sa cada peste noi.

Teoretic ne invartim intr-un cerc vicios. Avem pretentia unei economii libere, bazata pe cerere si oferta, asa  ca impunerea unor filtre nu este justificata. Informare exista, deci nu poate fi vorba de o inselare a consumatorului. Cel putin nu in retail.

 

Ce ne facem insa in alimentatia publica, atunci cand nu mai vedem eticheta si lista ingredientelor? Recomandarea celor de la Selgros, tiparita vizibil chiar pe ambalajul frontal, dezvaluie insa un alt aspect. Succesul pe care produsele similare celui de fata il au deja in canalul HoReCa. Selgros recomanda profesionistilor! Adica exact celor ce stau in spatele meniurilor marilor restaurante. Iar daca un topping precum cel de fata este folosit de un chef dintr-un restaurant cu pretentii atunci la ce reactie ar trebui sa ne asteptam din partea celor ce detin mici unitati de alimentatie publica?

Si uite asa incet, ajungem la consumator. Cel care oricat ar vrea sa se pazeasca, se poate trezi peste noapte, fara voia lui, cu genul acesta de produse in farfurie. Si ca sa va convingeti, va propunem un exercitiu simplu: cautati acest ingredient atunci cand mancati la restaurant sau comandati o pizza acasa. Chiar daca este trecut in meniu, nimeni nu se mai oboseste sa treaca si ingredientele. Ba chiar e posibil ca ospatarul, sau cel ce va preia comanda telefonica, sa va asigure ca topping inseamna cascaval sau chiar mozzarella.

 

 


Toate actualitatile