English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Pentru al patrulea an consecutiv pretul drobului de miel sub brandul Gusturi romanesti ramane neschimbat

17/04/2020 12:32

Ba din contra, avem o reducere. E adevarat, este vorba doar de un ban pe kilogram dar, chiar si asa, reducere se cheama. Pastrarea unui pret neschimbat, patru ani la rand, este greu de conceput pentru un brand de producator. Teoretic, la brandurile private, lucrurile ar trebui sa fie mai simple. Avem insa in fata un articol sezonier din categoria proaspete al carui pret de productie poate fluctua an de an functie de pretul materiei prime. Sunt riscuri ce nu pot fi trecute cu vederea. Si totusi, pretul drobului de miel Gusturi romanesti este acelasi ca in 2017.

 

 

Cum s-a ajuns aici?

Incercand sa gasim o explicatie la aceasta stabilitate de invidiat am identificat cateva posibile cauze. Subiectul ramane insa unul deschis.

  • Marja. Poate cea mai la indemana explicatie. Produsul nu este ieftin iar Mega Image nu are reputatia unui retailer care sa dea in preturi. Din contra.
  • Expansiunea retelei. O alta cauza poate veni din expansiune. Reteaua Mega Image creste de la an la an. Mai multe magazine inseamna implicit volume mai mari. Forta de negociere vs. stabilitate prin garantarea unor volume in crestere. Pornind de aici putem intui o posibila depasire a celebrului BEP la producator.
  • Logistica. Aparent nesemnificativ dar livrarea pe depozit central conteaza enorm, generand economii in amonte. Cu alte cuvinte costuri logistice reduse pentru producator.
  • Capacitatea de productie. Aidoma retailerilor si companiile producatoare se dezvolta. Linii noi, capacitati de productie dotate cu tehnologii moderne. Se produce mai mult, mai repede si cu costuri mai mici. Un argument in acest sens poate fi lista de alergeni, produsul actual avand aici mult mai multe puncte „slabe” decat reteta initiala.

 

Vom avea oare acelasi pret si in 2021?

Am fi tentati sa credem ca da. Privind cu atentie produsul am identificat un detaliu la care se poate lucra. Ambalajul actual contine prea mult plastic. Mult prea mult plastic. Reducerea cantitatii de plastic poate fi o parghie care sa sustina pentru cel putin inca un an actualul pret. Subiectul ramane asadar unul deschis ce merita urmarit!

  

 

 


Toate actualitatile