English Romana
SONDAJ

Exista coruptie in retailul modern?

  • Da
  • Nu
  • Nu stiu
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Penny Market inlocuieste un produs in urma unui control OPC. Cine castiga la final?

28/02/2018 12:23

Octombrie 2017. Un control al inspectorilor OPC Constanta in hypermarketuri si supermarketuri de pe raza judetului a scos la iveala nereguli privind calitatea produselor alimentare dar si practici comerciale incorecte. Printre locatiile verificate s-a numarat si magazinul Penny Market Navodari unde a fost gasit articolul Kaffesahne Campus care prezenta denumirea de frisca 12% fara ca pe ambalajul produsului sa fie mentionate ingredientele. A fost aplicata atunci o amenda de 7.000 lei si s-a luat masura incetarii practicii comerciale incorecte. 

 

Patru luni mai tarziu, in februarie 2018, produsul reapare pe rafturile Penny Market sub o noua identitate. Retailerul a renuntat la brandul Campus, repozitionand produsul sub brandul sau entry level, Penny. Noul articol are acum toate informatiile necesare, inclusiv lista ingredientelor. Teoretic, stirea ar trebui sa se termine aici, Penny Market indeplinind practic toate cerintele OPC Constanta.

 

Ei bine, abordarea Penny Market lasa sa se intrevada multiplele posibilitati pe care le au retailerii atunci cand vine vorba de branduri private. Am avut asadar o „frisca pentru cafea” sub brandul Campus iar acum avem o „smantana pentru cafea” sub brandul Penny. Pentru cei care nu stiu, Campus este un brand privat din generatia a doua sub a carui umbrela pot fi gasite produse lactate fabricate numai de companii germane. Prin definitie, brandul Campus are un standard bine stabilit si un nivel de calitate sub care nu se poate cobora. De cealalta parte, brandul privat Penny este un brand din generatia I-a, cu o evidenta pozitionare entry level, mult mai deschis spre concesii. In cazul de fata, nu avem doar o simpla schimbare de brand ci si o schimbare de producator. Si, evident, o noua reteta pe a carei lista de ingrediente regasim caragenan cu rol de stabilizator. Informatiile nutritionale au suferit si ele modificari, cu cresteri la continutul de acizi grasi saturati, glucide si zaharuri. Simpla lectura a informatiilor de pe ambalaj dezvaluie un produs mai slab calitativ. Dar, cu o lista a ingredientelor clara. Ghiciti cine este in castig dupa aceasta modificare: clientul sau retailerul?

 

 

 


Toate actualitatile