English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Pana unde poate merge responsabilitatea buyerilor iesiti la cumparaturi?   

31/03/2020 14:04

„Fii responsabil cand faci cumparaturi”. Asemeni Kaufland, marile lanturi ne indeamna in aceste zile sa fim responsabili de fiecare data cand facem cumparaturi. Suntem oare doar noi, cumparatorii, cei care trebuie sa dam dovada de responsabilitate la cumparaturi sau putem extinde acest indemn de aur si la nivelul superior? Sa spunem la buyerul de categorie, cel care in aceste zile de foc, sub presiunea cererii fara precedent dar si a sefilor sai ierarhici, trebuie sa umple mereu rafturile unei retele de magazine. Actioneaza el cu responsabilitate atunci cand lanseaza comenzile sau, „inarmat” cu clauzele penalizatoare din contracte, multiplica comenzile catre producatori, fara o logica anume?

Intr-un moment de sinceritate, actualul director general Profi, recunoaste* ca la unele grupe de produse comenzile catre furnizori au inregistrat cresteri si de trei cifre. Enorm am spune in conditiile in care fabricile nu-si pot dubla sau tripla productia peste noapte. Sinceritatea dezarmanta a managerului Profi lasa sa se intrevada haosul care domneste in randul buyerilor, multi fiind prinsi pe picior gresit de cresterea fara precedent a cererii. In absenta unui plan B, buyerii marilor lanturi de retail au lasat deoparte orice urma de responsabilitate si si-au bombardat furnizorii cu comenzi supra dimensionate. Cu cresteri „si de trei cifre” ca sa-l citam inca odata pe CEO-ul Profi. Nu a mai contat ca respectivul producator trebuia sa acopere si comenzile altor lanturi de retail, sau, si mai trist, comenzi venite din partea unor institutii, spitale, armata, etc. Responsabilitatea, acest cuvant atat de des invocat de marii retaileri, se opreste in magazin, la raft. Pentru buyer, cuvantul „responsabilitate” a devenit un arhaism ce nu mai tine astazi de mediul de business.

ec. Florin Frasineanu

 

Nota brandprivat.ro – La intrebarea redactorului revistei Piata „Cat de mult au crescut comenzile PROFI catre partenerii furnizori?” Pawel Musial, director general PROFI a oferit urmatorul raspuns: „La unele grupuri de produse cresterea a fost de trei cifre, la altele, de doua, la altele a scazut. In general, de la inceputul lunii cresterea a fost una de doua cifre solide”.

 

 


Toate actualitatile