English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Palier minim de pret pentru bauturile Tymbark Cool in Lidl. Buyerul Metro nu are nimic impotriva

13/09/2020 11:49

Daca sunteti fani Tymbark e bine sa stiti ca doar astazi mai puteti cumpara bauturile racoritoare din noua linie Tymbark Cool la DOAR 2,69 lei/sticla. Ca sa va faceti o idee cam ce inseamna acest palier minim afisat de Lidl Romania in toate magazinele sale, e suficient sa aruncati o privire in curtea Metro unde, aceleasi bauturi racoritoare Tymbark Cool costa 4,24 lei. In cazul Metro, pretul este valabil la achizitia unui bax (6 bucati). Desigur, fiind vorba de un retailer care se adreseaza profesionistilor, Metro are si alte doua paliere de pret, functie de cantitatea cumparata. Si totusi, chiar si la patru baxuri cumparate, Metro tot nu reuseste sa coboare pana la pretul afisat de Lidl pentru o singura bucata.

Asadar, sa recapitulam. Cumperi o sticla Tymbark Cool 2l din Lidl si platesti 2,69 lei. Cumperi 6 sticle Tymbark Cool din Metro si platesti 4,24 lei/bucata. Cumperi 24 sticle Tymbark Cool din Metro si platesti 3,90 lei/bucata. Cu alte cuvinte, palierul minim de pret din Metro este cu 50 de procente peste Lidl. Ce reprezentant al unei intitutii a statului roman spunea ca preturile din retailul modern sunt in trendul normal?

 

Cum este posibil sa existe asa mari diferente de pret?

Prima, si poate cea mai plauzibila explicatie vine chiar de la Maspex. Polonezii, mutati cu arme si bagaje de ani buni la Valenii de Munte sunt renumiti pentru strategia lor alunecoasa si, mai ales, pentru fluctuatiile de pret functie de diferite interese. Sa nu stie oare toate aceste detalii buyerii Metro?

Pentru Lidl, actiunea de fata este o veritabila lovitura de imagine. De cealalta parte, in tabara Metro, regasim o (mare!) doza de ipocrizie, promotia Tymbark Cool fiind promovata in revista „Ziua Afacerii Tale” sub sloganul „Preturi de senzatie, pentru profesioniti”. Curat murdar, sa iertati coane Fanica. Care senzatie, domnilor buyeri Metro? Care profesionisti? Comerciantul acela amarat din cine stie ce sat uitat de lume caruia ii vindeti produse la preturi aproape duble fata de cele afisate de un magazin (e adevarat, discounter) cu vanzare la amanunt? Cum crede conducerea (actuala si viitoare) Metro Romania ca ii sustine pe micii comercianti cu astfel de preturi? La ce pret crede buyerul Metro ca va ajunge sticla de Tymbark Cool in magazinele satesti? 5 lei, cu 20% adaos? Peste 5,00 lei? Sunt intrebari normale si banale, la care orice buyer care isi iubeste cu adevarat profesia ar trebui sa aiba raspuns. Mai ales atunci cand pretinzi ca te adresezi unor profesionisti.

 

 

 


Toate actualitatile