English Romana
SONDAJ

Se va mai intoarce Daniel Cîrstea la carma Profi?

  • Da
  • Nu
  • Da, dar sub un alt actionariat
Ajax Loader

Voteaza daca vrei sa vezi rezultatele!

Noi produse certificate FSC sub brandul KCLassic

08/03/2013 09:55

Produsele sub certificarea FSC au inceput sa devina tot mai vizibile in retailul modern, desi prezenta lor este semnalata mai ales pe brandurile private. Si aici insa vorbim de aceleasi lanturi de retail a caror politica consecventa sustine lansarea unor astfel de produse. Trendul il dau lanturile germane, iar retaileri precum Kaufland, Lidl sau dm drogerie market domina prin numarul mare de articole. Asistam la o diversificare continua dar si la aparitia unor noi game sortimentale. Practic, orice produs poate intra in aceasta categorie, fie direct, prin materia prima folosita la producerea sa, fie indirect, prin ambalajul produsului. In prima categorie avem produse nealimentare precum rechizite, jucarii sau hartie, in timp ce pentru produsele alimentare ambalarea FSC poate fi intalnita la produse lactate sau sucuri de fructe.

Recent Kaufland a deschis categoria dulciuri-biscuiti, prin listarea permanenta a patru noi articole sub brandul sau privat KClassic. Ambalajul provine dintr-o sursa certificata FSC, articolele fiind produse in Germania. Trei dintre acestea sunt retete de fursecuri (foto), cu diferite arome, in timp ce al patrulea propune o ciocolata cu alune. In ce priveste acest ultim articol trebuie facute cateva precizari suplimentare. Avem in fata un  produs cu totul si cu totul special, cu o mare implicare in proiecte de mediu, nu doar prin ambalajul sau ci si prin materia prima folosita. Un articol de calitate, cu o dubla certificare: FSC pentru partea de ambalaj si UTZ pentru materia prima folosita (cacao) la productia ciocolatei. Nu in ultimul rand, potrivit mentiunilor de pe ambalaj, laptele provine integral din Alpi.

Interesanta este aici si strategia retailerului. In paralel la raft, exista un produs aparent similar, tot sub brandul KClassic (foto), dar cu o singura certificare: UTZ. Listarea lui ofera consumatorului o optiune secundara, de pret. Astfel, cei ce doresc sa sustina programul FSC o pot face direct, prin achizitionarea produsului. Un pas mic pe calea unui proces de educare a consumatorului, ce se anunta a fi de durata.

 

De ce este importanta certificarea FSC?

Eticheta FSC asigura consumatorii ca produsele cumparate au fost obtinute protejandu-se padurile si fauna salbatica, respectand comunitatile locale, muncitorii si mijloacele acestora de trai. Standardele pentru obtinerea unei certificari FSC sunt insa extrem de riguroase. La baza lor sta obligatoriu un certificat CoC "Chain of Custody". Acesta atesta ca o companie care foloseste lemn in componenta produselor sale tine o evidenta stricta si clara a provenientei materiei prime astfel incat lemnul provenit din paduri certificate FSC sa nu se amestece cu lemn din paduri necertificate. Fara un certificat CoC, o companie (fie ea din industria mobilei sau a hartiei), nu poate aplica pe produsele sale eticheta FSC.

Despre ceritificarea UTZ:

In limba mayasa UTZ s-ar traduce prin "bun". Un cuvant care defineste astazi pe plan mondial unul dintre cele mai mari si ample programe de cultivare ecologica a cafelei. Lansata in 2002, certificarea UTZ  a fost cunoscuta initial sub denumirea de Utz Kapeh, ceea ce, in aceeasi limba mayasa insemna „cafea buna". Ulterior, in 7 martie 2007, Fundatia Utz Kapeh si-a schimbat denumirea si logo-ul in UTZ Certified. Pe plan mondial UTZ Certified urmareste implementarea unor standarde durabile si responsabile in cultivarea ecologica a cafelei, ceaiului si a arborelui de cacao. Scopul este acela de a imbunatati pe de o parte calitatea produselor si recolta cu un impact cat mai mic asupra mediului si, pe de alta parte, de a ridica competitivitatea si standardul de viata al cultivatorilor din tarile de provenienta. In plus, sistemul de monitorizare a produselor certificate UTZ ofera garantia ca resursele sunt utilizate intr-un mod rational.

Produsele certificate UTZ beneficiaza de o trasabilitate de la cultivator si pana pe liniile de productie, putand fi regasite la nivel mondial atat sub branduri internationale cat si sub branduri private, in peste 50 de tari.

 

Va recomandam sa cititi si:

Eticheta Forest Stewardship Council (FSC) - 17.11.2011

20 de miliarde de ambalaje Tetra Pak cu certificare FSC au fost vandute in 2012 - 27.11.2012

Oferta Kaufland; produse fara lactoza - 23.11.2012

Ambalaje alimentare cu sigla FSC - 27.03.2012

Patru retete de ciocolata intr-o linie certificata UTZ, sub brand KClassic - 07.02.2013

 

 


Toate actualitatile